حاشیه‌های انتخابات شوراهای تبریز ادامه داد
رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان‌شرقي از ارسال نامه نمايندگان مجمع استان به رئيس مجلس در خصوص تخلف هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 14 May 2017
محمدحسین فرهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: افراد معلوم‌الحال و مسئله ‌داری که به استناد استعلامات مراجع چهارگانه یعنی قوه قضائیه، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی مشکل قانونی در تائید صلاحیت دارند از سوی اعضاء هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان  رد شده بوده است اما متاسفانه هیأت نظارت مرکزی مستقر در تهران به این مستندات توجهی نداشته است و صلاحیت این افراد را تائید کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این افراد بر اساس قانون رد صلاحیت شده بودند و  اقدام هیأت نظارت مرکزی بدون توجه به مستندات قانونی تخلف محسوب می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه نامه‌نگاری‌های مورد نیاز به مجلس شورای اسلامی و هیأت نظارت مرکزی صورت گرفته است تا در این خصوص کسب تکلیف انجام شود و من بعد این مسئله بر عهده‌ ایشان خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا مجمع نمایندگان استان نفرات جایگزین معرفی خواهد کرد، اذعان داشت: نفرات جایگزین از طرف مجمع نمایندگان استان معرفی نخواهد شد.

گفتنی است در پی اقدامات هیأت نظارت مرکزی مستقر در تهران و اعطای صلاحیت به افراد رد شده توسط هیأت نظارت استان، اعضاء این هیأت آقایان سلمان خدادادی، رضا علیزاده و قلی‌اله قلیزاده استعفاء دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :