کد خبر: ۴۲۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک یزد،مراسم تکریم «حسن یاسری» و معارفه «مهرداد پيرحیاتی» به عنوان مدیر کل جديد گمرک یزد با حضور مسئولان كشوري و استاني برگزار شد .

 «سید محمدرضا سیدحسینی» معاون امور عمرانی استاندار یزد در این مراسم با اشاره به نقش گمرک در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا، گفت: گمرک با راه‌اندازی سامانه های مختلف الکترونیکی گام بلندی در مبارزه با قاچاق کالا و تسهیل صادرات برداشته است .

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت در استان، اظهار كرد:رشد 90 درصدی تسهیلات اعطائی، افزایش 34 درصدی حجم مبادلات سهام و توسعه بازار سرمایه،  کاهش 24 درصدی نرخ تورم  و افزایش 37 درصدی صادرات بخشی از موفقیت‌های اقتصادی دولت یازدهم در استان یزد است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین رشد 46 درصدی میزان خسارت پرداخت شده توسط صنعت بیمه، افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری  و جذب 45 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه 100 درصدی درآمدهای عمومی  و بهبود توزیع درآمد با کاهش 14 درصدی جریب‌ جینی در نقاط شهری را از دیگر دستاوردهای دولت در این استان ذکر کرد .

«حسن یاسری» مدیر کل سابق گمرک یزد نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد یک‌سال و هشت ماه خود در این استان، گفت: افزایش اعتبارات اختصصاصی از دو میلیارد ریال به 20 میلیارد ریال، افزایش اعتبارات اضافه‌کار از یک میلیارد به 1.6میلیارد ریال، اصلاح ساختار و پست‌های سازمانی و ایجاد پست‌های منطقه ویژه اقتصادی اردکان از جمله اقدامات انجام شده در مدت حضورم در گمرک یزد بوده است .

وی با بیان این که تراز تجاری گمرک یزد در دو سال اخیر مثبت بوده است، افزود: سال گذشته 33 هزار و 836 تن کالا به ارزش 115 هزار و 723 دلار از طریق گمرک یزد به کشور وارد و یک میلیون و 840 هزار و 805 تن کالا به ارزش 466 میلیون و 483 هزار و 195 دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است .

یاسری افزود: سال گذشته گمرک یزد 32 هزار کوتاژ صادراتی داشته است که در نوع خود یک رکورد است .

«مهرداد پيرحیاتی» مدیر کل جدید گمرک استان یزد نیز در این مراسم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استانی، خواستار همکاری مسئولان استان به ویژه سازمان‌های همجوار برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان شد .

گفتنی است، در این مراسم از خدمات «حسن یاسری» تقدیر و «مهرداد پيرحیاتی» به عنوان مدیر کل گمرک استان یزد منصوب شد.

پيرحیاتی پیش از این جانشین مدیر کل و معاون فنی و امور گمرکی گمرک شهید باهنر بوده است و «حسن یاسری» نیز به تازگی به عنوان مدیر کل گمرکات استان قم منصوب شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار