مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های همایش ویژه علمی فرهنگی که به مناسبت روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید سعید سرابی در تشریح برنامه‌های روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: پاسداشت این روز در سال جاری با چند ویژگی مهم نسبت به گذشته انجام خواهد شد که نخستین و مهمترین آن‌ها همکاری انجمن آثار و مفاخر استان و علاقه‌مندان به این شخصیت برجسته به ویژه دکتر محمد جعفر یاحقی با ما در این مسیر است.

وی افزود: ۲۵ اردیبهشت ماه که روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی است به عنوان روز پاسداشت زبان پارسی ثبت و ضبط شد که مطالبه‌ای از اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به ساحت فردوسی و نیز اندیشمندان و دانشمندان حوزه فرهنگ بود و در همین زمینه برنامه‌هایی محقق شد.

سرابی تصریح کرد: با توجه به قرارگرفتن این روز در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است باید این رویداد را به صورت ویژه‌تر برگزار کنیم و در کنار آن مراسم اعطای نشان فرهنگی هنری فردوسی را در چهارمین گام برگزار خواهیم کرد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مصوبات و جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی نقش داشتند، برگزار شد که در همین راستا سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه فردوسی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن مفاخر فرهنگی از جمله دستگاه‌هایی هستند که برگزاری این همایش را بر عهده گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این مراسم برنامه‌های مردمی هم وجود دارد که در روز ۲۵ اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم متنوع و گوناگون و نیز افتتاحیه کنگره از توس تا نیشابور در شهر مشهد همراه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار