مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان ایلام از جمع‌آوری ۱۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال زکات در طی سال ۹۵ در این استان خبر داد .
کد خبر: ۴۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 11 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ضیاء رضایی در نشست کمیته‌های تخصصی شورای زکات این استان، اظهار کرد: فلسفه زکات در اصل ریشه‌کن کردن فقر و برطرف کردن نیازهای های نیازمندان جامعه است .

وی با بیان اینکه اگر زکات در جامعه به ‌طور کمال و مناسب پرداخت شود، بسیاری از مشکلات افراد نیازمند جامعه مرتفع می‌شود، افزود: در چند سال گذشته بحث زکات قانون شده و دبیرخانه شورای زکات در استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، قایم مقامی استاندار و دبیر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان تشکیل‌شده است .

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان ایلام اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی اطلاع‌رسانی به ریاست صداوسیمای مرکز ایلام، کمیته تبلیغات و فرهنگ‌سازی با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته مالی و پشتیبانی به ریاست کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تشکیل‌ شده است .

رضایی عنوان کرد: برای ترویج این واجب الهی باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استفاده کرد و در مسیر مبارزه با فقر و ایجاد زمینه‌های لازم برای رفاه هر چه بیشتر جامعه گام برداشت .

وی با بیان اینکه در سال جاری 10 میلیارد و 158 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: جمع‌آوری زکات در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن حدود ۶۵ درصد رشد داشته است و در سال 96 پیش‌بینی می‌شود که شاهد رشد چشم‌گیری در این زمینه باشیم .

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان ایلام تصریح کرد: ظرفیت زکات در استان ایلام بسیار بالاست و باید تلاش شود که این فرهنگ در استان به‌صورت گسترده ترویج و فرهنگ‌سازی شود، زکات همانند نماز یک واجب شرعی است که 32 بار در قرآن مورداشاره قرارگرفته و 27 با همراه نماز بیان‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت بیان و رعایت نصاب زکات در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده باید 60 درصد زکات سهم فقرا و 40 درصد به پروژه‌های عمرانی عامل المنفعه اختصاص یابد که در استان ایلام حدود 82 درصد از زکات سهم فقراست .

رضایی کمک ‌هزینه تأمین جهیزیه، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، احداث مسکن محرومان، آزادی زندانیان، تأمین هزینه‌های ضروری و کمک به بیماران ازجمله موارد مصرف زکات جمع‌آوری ‌شده است و همچنین در سال گذشته نیز 9 پروژه عمرانی از محل زکات در استان راه‌اندازی و انجام‌شده است .

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ها و صداوسیمای مرکز ایلام، گفت: پخش احکام زکات در ایام و مناسبت‌های سال، تهیه و پوشش برنامه‌هایی با محتوای تأثیر پرداخت زکات در زندگی، انعکاس اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های زکات ازجمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در برنامه‌های رسانه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش روحانیون مستقر و اعزامی در راستای ترویج امر زکات، توزیع احکام زکات، زمینه‌سازی و تعامل مدیران و ارتباط چهره به چهره با مودیان، کشاورزان و دامداران و هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های از برنامه‌های دیگر در راستای ترویج فرهنگ زکات است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار