این روزها حال و هوای بعضی مناطق خاص مانند مسجد جمکران و محله ها و مساجد مختلف برخی مناطق که با نام امام زمان (عج) مزین است یه جور خاصی سرشار از شادی و شور و نشاط است انگار که همه در انتظارند تا موعود از راه برسد و به همه چشم انتظاری ها پایان دهد.
کد خبر: ۴۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 11 May 2017
تابناک ایلام؛بوی خوش یاس که در کوچه می پیچد، خبر از آمدن یار می دهد، انگار که خورشید پنهان امامت، پنهان از چشمت از کنارت می گذرد و تو ناغافل محروم از دیدارش به گذران زندگی دل مشغولی.
 
مردم محله صاحب الزمان ایلام این روزها در آستانه نیمه شعبان با شور و شوق خاصی محله را آذین بندی کرده اند و تماشای مسجد بزرگ با گنبد و گلدسته های سبزش حس خاصی به نگاهت می بخشد.
 
درهایش باز باز است و بوی اسپند هر عصر هنگام غروب تمام فضای محله را پر می کند، مسجد بیش از هر زمان دیگری این روزها شلوغ است و درهای بازش میزبان عاشقان و دلدادگان مهدی زهرا(عج) است.
 
حال و هوای هر کسی که از این محله عبور می کند به واسطه قداستی که این مسجد دارد این روزها یک جور خاص تغییر می کند و دست بر سینه السلام علیک یا صاحب الزمان می گوید و مشتاقانه ذکر سلامتی آقا را زمزمه می کند.
 
نمی دانم آقا جانم این روزها که ستاد انتخاباتی این آقایان نامزد انتخابات شده اند خیلی شلوغ است و همه برای آمدن و موفقیت شان دست و پا می زنند و هر کس به نوعی طرفداری و عشق و ارادت خودش را به آنها نمایان می کند.
 
آقا جانم ستاد تو کجاست؟ خیمه و منزلگاهت تا که با شور و اشتیاق روانه بارگاهت شوم و تمنای آمدنت کنم، در کدام کوچه است؟؟
 
خسته ام از همه دروغ ها و بی صداقتی ها، می بینی آقا جان چگونه برای رسیدن به قدرت همه از بیت المال بالا می روند، حق ها را ناحق می کنند و صداقت را به سلاخی می کشند؟
 
آقا جانم مگر تو موعود نیستی و وعده داده الهی، مگر تو همان منادی عدل و عدالت نیستی مگر بی عدالتی ها و بد خواهی ها و کجروی ها را نمی بینی پس چرا نمی ایی تا آمدنت پایانی باشد بر این قصه پر غصه؟
 
آقا جانم اگر همین جود خیل مشتاقانت برای آمدنت سرو دست می شکاندند و تمنای حضورت می شدند بی گمان خدای متعال هم بر ما رحمی می کرد و پایان انتظارت را به سرانجام می رساند و اذن حضور می داد تا تو بیایی و کام تشنگان حقیقت و عدالت را از عدل الهی سیراب کنی و بر همه خشونت ها و جنگ طلبی و قدرت طلبی ها و ظلم های داعشی های وحشی و اسراییلی های غاصب پایان دهی؟
 
نمی دانم آقا جانم کاش از این همه مشتاقی و شور و اشتیاق که این روزها برای طرفداری از کاندیداها در شهرها و روستاها موج می زد همه روزهای جمعه برای آمدنت با خواندن دعای ندبه در بین آدم ها مشاهده می شد تا این انتظار ها به سرانجام می رسید و غصه دلمان تنها نبودنت و نیامدنت نبود.
 
کاش تمنای وجودت در دل تک تک ما برای خودمان هم به اثبات می رسید که گر خواهان پایان همه تاریکی هایی ایم حضورت روشنی بخش همه لحظه های مان خواهد بود.
 
مهدی جانم تو را به جان مادرت، تو را به عصمت و پاکی مادرت قسم می دهم تو نیز دستانت را به روی آسمان بالا ببر و برای رسیدن به ما دعا کن زیرا که تو معصومی و ما نیازمند حضورت و بی گمان دعای توست که اجابت می شود تا شاید این انتظار جمعه به جمعه پایان پذیرد و دوباره عصر جمعه در انتظار نمانیم که شاید این جمعه بیایی....
 
مهدی جانم بیا و همه غم های نشسته بر دل مشتاقانت را بزدا که این بار گران دوری و مهجوری بدجور بر دلهایمان سنگینی می کند و دیگر خسته شدیم از انتظار!!
 
کاش بیایی و کاش این جمعه که روز میلادتوست روز جشن حضورت نیز باشد تا از شادی و شعف جان به لب شویم که چه لذتی دارد آمدنت و نفس کشیدن در روزگار امامتت...
 
در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان، استان ایلام غرق در شادی و سرور میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(ع) شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ مردم ولایت مدار استان ایلام با آذین بندی و چراغانی مساجد، حسینیه ها، تکایا، خیابان ها، معابر و کوی و برزن و شرکت یا برپایی مجالس جشن و سرور این میلاد بزرگ را گرامی می دارند.
 
به همین مناسبت، این روزها جشن های باشکوهی با حضور انبوه زایران اماکن متبرکه و مذهبی استان ایلام در حال برگزاری است و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مولودی خوانی می کنند.
 
کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان ایلام نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی عشق، ارادت و دلبستگی خود را به دین اسلام و اهل بیت ابراز داشته اند.
 
اما در این میان مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) بیشتر از سایر اماکن جلوه ای دیدنی به خود گرفته و حال و هوای این منطقه متفاوت از سایر اماکن است، جوانان این منطقه با مشارکت هیات امنا مسجد این روزها با چراغانی و تزیین این مکان با ریسه های رنگی در تکاپوی برپایی میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت هستند.
 
همچنین به همین مناسبت در تعدادی از اماکن فرهنگی و خانه های شخصی آیین های مقدسی چون قرائت قرآن و مولودی با حضور جمع زیادی از مردم در حال برگزاری است.
 
برخی از زوج های جوان استان ایلام نیز با برگزاری آیین جشن عروسی در این روزهای خجسته قصد دارند تا زندگی مشترک خود را با میلاد مسعود و با سعادت مهدی موعود (عج) آغاز کنند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: به مناسبت نیمه شعبان در مجموع 92 برنامه مختلف با مشارکت هیات های مذهبی از عصر پنجشنبه تا جمعه شب در مناطق مختلف این استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار کرد: آیین ویژه جشن میلاد نیمه شعبان عصر امروز در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) ایلام برگزار می شود.
 
نیمه شعبان بر همه عاشقان مهدی موعود مبارک برای سلامتی و ظهورش صلوات...
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار