خواسته مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد از مردم:
مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت:درباره سنت ها و اعتقادات مردم حرفی نداریم،اما دراین ایام جشن نیمه شعبان که همه جا در شادی و جشن است،از مردم می خواهم که به فکر امام زمان(عج) هم باشند.
کد خبر: ۴۲۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسن کریمدادی،درنشست خبری صبح امروز در تشریح ارائه خدمات سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت: امسال درایام نیمه شعبان و چراغ برات برنامه های فرهنگی ویژه ای در نمازخانه ارامستانها داریم که از جمله این برنامه ها حلقه های مهدویت برای کودکان و نوجوانان و برگزاری مراسم قرآنی می باشد.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در باره تعرفه‌های تغسیل و تدفین اموات در آرامستان بهشت رضا(ع) گفت: در حال حاضر تعرفه خدمات شامل تغسیل و تدفین در آرامستان بهشت رضا(ع) 808 هزار تومان است که در سال 96 هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت.
وی درباره قیمت قبور نیز گفت: شهرداری مشهد روزانه 33 قبر به صورت رایگان به مردم ارائه می‌کند که هر قبر برای شهرداری 650 هزارتومان هزینه دارد اما در کنار آن مقبره‌های خانوادگی و قبور پیش‌فروش ممی‌شود و هر مقبره خانوادگی شامل 12 قبر است که به مبلغی حدود 180 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین پیش‌فروش هر قبر در بهشت رضا(ع) مبلغی حدود 6 میلیون تومان است.
وی در باره آرامستان رضوان نیز گفت: در حال حاضر 50 نفر در این آرامستان رضوان دفن شده‌اند و هزینه‌های تغسیل و تدفین در این آرامستان 40 درصد کمتر است.
کریمدادی گفت : بازسازی آرامستان بهشت جوادالائمه نیز آغاز شده و در حال حاضر مقبره خانوادگی در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد درباره میزان مرگ و میر طی سال گذشته درمشهد گفت: سال گذشته 19 هزار و 790 فوت در مشهد کردند که از این رقم 40 درصد خانم با 7916 نفر خانم و 60 درصد آقا با 11 هزار و 720 نفر ثبت شده است.
کریمدادی با بیان اینکه میانگین سن خانم‌های فوت شده 61 سال و آقایان 57 بوده است و  به طور روزانه 51 نفر در مشهد فوت می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین رده سنی متوفیات در سال گذشته 80 سال به بالاو کمترین بین 10 تا 14 سال است.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: بیشترین میزان مرگ و میر در مشهد به ترتیب مناطق 4، 2 و 3 است و بیشترین علت فوت نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی گزارش شده است.
کریمدادی در تشریح  پروژه‌های عمرانی انجام شده در آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: نصب 104 دوربین نظارت تصویری، احداث پارک موضوعی قرآن کریم، احداث مجتمع نمایشگاهی و کارگاهی سنگ‌تراشان، اجرای عملیات سالن‌های معراج جدید به مساحت 5هزار مترمربع در آرامستان بهشت رضا(ع)، احداث 11 نمازخانه، احداث 72   قبر خانوادگی و40 هزار قبر یک طبقه و دو طبقه، احداث پارکینگ مناسب‌سازی و محوطه‌سازی آرامستان از جمله این اقدامات است.
وی در پایان از مردم خواست برای حضور در آرامستانها،حضور خود را موکول به وقت عصر و ترافیک جاده نکنند و زمان صبح را نیز برای حضور در ارامستانها انتخاب کنند و در مسیرتردد رفت و برگشت صبور باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار