کد خبر: ۴۲۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 08 May 2017
دکتر بهزاد مریدی در دیدار با مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) در شیراز ضمن تأکید بر قرابت سه استان خراسان رضوی، قم و فارس عنوان کرد: از آنجا که فارس در درجه اول سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) است باید در مقایسه با استان های دیگر در حوزه فرهنگ رضوی بیشتر فعالیت کند و در کنار قم و مشهد، همانگونه که پیش از این علاوه بر فعالیت های مربوط به دهه کرامت، در حوزه هنری های تجسمی رضوی نیز جشنواره هایی را برگزار کرده ایم، سهم ویژه ای در برگزاری مراسم فرهنگی رضوی بر عهده گیرد.  
وی افزود: در همین راستا در سال گذشته جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی را پیشنهاد دادیم که با استقبال شایانی مواجه شده است و تاکنون آثار بسیاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده؛ همچنین هفت شهرستان را برای این جشنواره کاندیدا کردیم و مراسم به صورت همزمان در این هفت شهر رخ خواهد داد.

مریدی تصریح کرد: معتقدیم که همچنان می توانیم جشنواره های دیگری را بر اساس سیاست های بنیاد، برگزار کنیم و به نظر می رسد به واسطه گستردگی مرزهای جغرافیایی فارس، این توانایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه فارس برای انجام فعالیت های فرهنگی به چهار منطقه جنوب، شمال، غرب و شرق تقسیم شده است، عنوان داشت: در هر منطقه دبیرخانه را در شهری قرار داده ایم که دارای جایگاه فرهنگی ویژه ای است. بر همین اساس در منطقه شمال شهرستان آباده در حوزه سرودها و نواهای انقلابی و مذهبی با محوریت امام رضا (ع) می تواند یارای خوبی باشد. در جنوب، شهرستان لارستان دبیرخانه است، در منطقه غرب، کازرون و در شرق نیز شهرستان فسا که چهار شهرستان شناخته شده در ایران هستند؛ همچنین سایر شهرها در دبیرخانه عضو هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه افزود: امید داریم بتوانیم چهار برنامه دیگر را به میزبانی این شهرستان ها و بر مبنای توانمندی ها تعریف کنیم و  با مشخص کردن محورها بر اساس پتانسیل هر منطقه، میزبانی یکی از جشنواره های ملی را برعهده بگیریم.    
وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کورده جنوب فارس به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های فرهنگی مذهبی یاد کرد و عنوان داشت: از اولین استان هایی بوده ایم که حوزه فرهنگ رضوی را تا به حال با جدیت دنبال کرده ایم.
همسازی شیعه و سنی در جنوب از همزیستی های بسیار زیبا در منطقه است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: همسازی شیعه و سنی در جنوب فارس و شمال هرمزگان از همزیستی های بسیار زیبا و باارزش در منطقه است که می تواند زبانزد و تأثیرگذار و ارزشمند باشد.
وی افزود: اگر گفت و گوی تمدنی باشد در اینجا شکل گرفته و به نظر نمی رسد در خاور میانه چنین فضای همزیستی بوده باشد.

وی بر همکاری همه جانبه فارس به علت تعلق خاطر به امام رضا (ع) یاد کرد و گفت: فارس این امکان را دارد که میزبانی پنج برنامه بین المللی را در راستای گسترش گفتمان امام رضا (ع)، علاوه بر چهار برنامه پیشنهادی ملی بر عهده گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از گشایش خبرگزاری فرهنگ رضوی در فارس با عنوان رویداد فرهنگی شایسته ای یاد کرد و عنوان داشت: تا به امروز برنامه ای نبوده که خبرگزاری فرهنگ رضوی در آن حضور نداشته باشد.
شایان ذکر است جشنواره شعر اقوام ایرانی امام رضا (ع) در دهه کرامت در مردادماه سال جاری به میزبانی فارس برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار