یادداشت//محمد محمود زاده
رای مهم است و جوسازان مشغول کارند. جوسازان شورایی که به به رای از آب حیات هم محتاج تراند این روزها که به بهانه های مختلفی مانند تلاش برای به اصلاح امورات شهر و جامعه عده ای دست بکار شده اند.
کد خبر: ۴۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 08 May 2017
رای مهم است و جوسازان مشغول کارند. جوسازان شورایی که به به رای از آب حیات هم محتاج تراند این روزها که به بهانه های مختلفی مانند تلاش برای به اصلاح امورات شهر و جامعه عده ای دست بکار شده اند.
 
این افراد ابتدا سعی دارند با طرح فرضیه های خیالی و واقعی جوی غبار آلود و مبهمی در سطح جامعه ایجا کنند تا بلکه از طرفی به بررسی واکنشها بپردازند و از طرفی خود را محکی بزنند.
 هر چند برخی فرضیه های دیگر مانند تلاش برای ملتهب کردن فضای انتخابات شورا و بی حساب و کتاب جلوه دادن آن و برخی رفتارهای شبیه این را میتوان برای این عده متصور بود اما آنچه مهم و روشن است تلاش این عده برای ماهی گیری از آب گل آلود است.
 
این افراد که باید منتظر جوسازی های آنها حتی تا روز انتخابات باشیم از آنجا که سابقه این گونه رفتارها در فضای احساسی انتخابات  را دارند و بهره کشی های انتخاباتی از آن را به خوبی می دانند کلید اقدامات مسبوق به سابقه خود را این بار از فضای رسانه ای آغاز کرده اند تا که با فرصت کامل به مدیریت افکار عمومی بپردازند.
 
این موضوع البته در جایی به صورت تابلو و در مواردی خنده دار هم می شود که، عده ای از فساد و افسد و اصلاح صحبت به میان می آورند و خود را امیرکبیر اعظم معرفی می کنند که انگار در در شورای شهر که فساد ان آبروی تبریز را مورد خدشه قرار داد صم و بکم نشسته بودند و الان دهان گشوده و آروق می زنند.
جدیدا یکی از اساتید بنام که اتفاقا عضو شورای شهر تبریز نیز بوده است ضمن فراموش کردن پر هزینه ترین سفر خارجی که پای ایشان را می گیرد، در مورد چه باید کردها و خشکاندن فساد ابراز محبت صمیمانه نسبت به شهروندان تبریزی دارند.
 
این بازی که در واقع نوعی بازی با افکار عمومی و فراموش کردن نقش مهم «سوپر من شهر» در زمان اجرای تمامی پروژه هاست، سوال جدی شهروندان را در بر دارد که، این آقا مگر آنزمان در این شهر زیست نمی کرد و اکنون رجعت دوباره به تبریز داشته است؟!
جوان شورای شهر هر چند جویای نام نیست و برای نان شب خود رای را گدایی نمی کند اما بهتر است از دایره انصاف بیرون نرود و نقش پرنگ خود را در تعیین و تبین کارها طوری بازگو کند که نقش خویش را نیز در تعریف کلی ماجرا بیاورد.
امیرکبیر زمان، که تلاشها کرد تا اخوی خود را که هم نام ایشان نیست و نام فامیلی دیگری دارد شهردار منطقه ای در تبریز کند و نشد و در شهرستان پای تایید هم ولایتی های خود نشست و رای نیاورد!
او سفر پر هزینه اروپایی را به جان خرید و در جلسه علنی بر دیگران خرده گرفت! گویند خودش هنوز سفر کانادایش که محال است از یادش بره ! را تعیین تکلیف نکرده است
صدر اعظما! اگر به وقت وقوع فساد در جایی اطلاعی داشتی و دم نزدی به شهروندان توضیح بده چرا چنین کنی؟ و اگر اطلاع نداشتی و اتفاقی افتاده است، احتمالا اشتباها صدر اعظم شده ای و بیدار باش!
 
قبای امیرکبیر هرچند به هیکل مبارک گشاده که نه تنگ هم می آید! اما شما تلاش کن قبل از این که فسادهایی برملا شود خودتان کشف و امورات را حل و فصل نمایید.
 
شهروندان این سوال را بارها و بارها پرسیده اند؛ این سوپرمن شهر و مردم با این همه سوالات عجیب و غریب آیا از فضا و درهنگام انتخابات به شهر تبریز هدیه داده شده است؟ مقدمت گرامی بادا که از راه دوری و تازه از سفر رسیده ای !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :