فرماندار شوشتر تاکید کرد؛
برای پیشرفت و توسعه شهرستان باید روی فرصت های اقتصادی کار کنیم و بین جامعه اجتماعی و مدیریت شهری رابطه به وجود آوریم
کد خبر: ۴۱۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 07 May 2017
مصطفی سمالی در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان شوشتر اظهار داشت: شهرستان شوشتر در گذشته بواسطه قدمت تاریخی، از نظر اقتصادی جایگاه ویژه ای در استان و کشور داشت. اما با وارد شدن مدرنیته به ایران و تقسیم بندی اقتصادی در خوزستان، اقتصاد شوشتر چندان مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: در شهرستان هایی نظیر شوش، آبادان، ماهشهر و اهواز تعدادی کارخانجات و صنایع سنگین بوجود آمد اما اقتصاد شوشتر را بر پایه کشت و صنعت های کارون و امام خمینی قرار دادند. 

فرماندار شوشتر با بیان اینکه کشت و صنعت ها امروز دچار فراز و نشیب شده و چرخ تولید را به سختی حرکت می دهند تصریح کرد: گر چه با همت مسوولان سیاسی و اجرایی پابرجا مانده اند و حقوق یک سوم پرسنل باقی مانده را پرداخت می کنند اما در سطح کلان توانایی کمک به رشد اقتصادی شوشتر را ندارند.

وی اقتصاد شوشتر را بر پایه کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه اقتصاد شوشتر بر پایه کشاورزی و گردشگری است اما هیچگونه برنامه ریزی صحیحی در این حوزه ها صورت نگرفته به طوری که کشاورزی شهرستان در مقایسه با دیگر شهرهای استان هنوز همان حالت سنتی بیش از ۵۰ سال پیش را دارد.

سمالی پیرامون پرورش آبزیان بیان داشت: بیش از ۴هزار هکتار پرورش آبزیان در شوشتر وجود دارد اما با توجه به مصرف بسیار زیاد آب، برداشت پایین است و به صرفه و اقتصادی نیست. 
این مقام مسوول با اشاره به تاریخ ۷هزار ساله شوشتر اضافه کرد: امسال در حوزه گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام شد، به طوری که دو الی سه شرکت در این زمینه فعال شد و توانستیم خدمات بهتر و بیشتری به گردشگران ارائه دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه رفاهیات نظیر آب، برق، فاضلاب، سلامت و ... به مردم خدمات ارائه می دهیم. اما برای رفاه، پیشرفت و توسعه یک شهروند باید برنامه باشد که متاسفانه این برنامه ها وجود ندارد.

فرماندار شوشتر اذعان داشت: باید فرصت های اقتصادی شوشتر را بهتر بشناسیم و روی آنها کار کنیم و بین  جامعه اجتماعی و مدیریت شهری(شورای اداری) رابطه برقرار کنیم. زیرا که این رابطه به پیشرفت و توسعه شهرستان کمک می کند. 

سمالی در پایان خواستار مدرن سازی اقتصاد کشاورزی و مواد غذایی شهرستان شد و گفت: ما مسوولان باید مشکلات درونی شهرستان را حل کنیم و در حوزه توسعه، سرمایه گذاری و ایجاد تفکر اجتماعی برای بهبود زندگی مردم بیشتر تلاش کنیم.
منبع: تابناک
برچسب ها: مصطفی سمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار