سخنگوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان کرمانشاه اظهار کرد: نامزدهایی که در مناظره‌ها امور واضح را معکوس جلوه می‌دهند، از چشم مردم افتاده‌اند.
کد خبر: ۴۱۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 06 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حمیدرضا صمدی ، با بیان اینکه در تمام دنیا و کشورهای دموکراتیک مناظره یک پای اساسی انتخابات است، گفت: اگر در کشورهای دیگر بی اخلاقی و یا پرخاشگری هم صورت می‌گیرد، در قالب طرح برنامه‌های نامزد است.

وی با انتقاد از اینکه بنای بدی در مناظره ها توسط عده‌ای گذاشته شد، ادامه داد: این امر باعث شد مناظره‌ها به فضایی برای مچ گیری، فحاشی، دروغ‌گویی و تهمت زنی تبدیل شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان کرمانشاه یادآوری کرد: متاسفانه بی اخلاقی، بی انضباطی، دروغ گویی و تخریب یکدیگر به رویه تبدیل شده و نامزدها به جای آنکه برای اینکه مردم بتوانند قضاوت کنند برنامه بدهند، تمام هم و غمشان را تخریب دولت گذاشته‌اند.

صمدی با بیان اینکه مناظره باید به بالا رفتن شعور و فرهنگ گفت و گو بین مردم کمک کند، تاکید کرد: بعد از مناظرات سال 88 شاهد بالا رفتن میزان دروغ گویی، تعمت زدن و بی اخلاقی در جامعه بودیم و این یعنی مناظرات به مردم درس بی اخلاقی می‌دهد.

این فعال سیاسی افزود: در مناظره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری، در یک طرف دولتی قرار دارد که یک عملکرد و پیشینه مدیریتی دارد و کاندیداهای مقابل می‌تواند به آن نقد وارد کنند، اما در طرف مقابل افرادی هستند که اگرچه سابقه مدیریتی در جای دیگر دارند اما مدیر دولتی نیستند، پس می‌توانند هر حرفی بزنند و هر ادعایی بکنند.

صمدی از ورود صریح و شفاف آقای "قایباف" در مناظره اول به تخریب دولت یاد کرد و گفت: در مناظره دوم هر سه کاندیدای منتسب به اصولگرایان با تمام توان برای تخریب دولت آمده 
بودند، نه ارائه برنامه و راهکار.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال وقتی که قرار است راجع به مسئله پیچیده و مهم آموزش و فرهنگ صحبت می‌شود، از ادعای محموله لباس قاچاق دختر یک وزیر صحبت به میان می‌آورند که البته صحت نداشته و کلیه‌ کارهای مالیاتی، گمرکی و ... آن انجام شده و به موضوع فرهنگ و آموزش هم هیچ ارتباطی ندارد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان کرمانشاه همچنین با اشاره به تقسیم بندی چهار درصدی و 96 درصدی جامعه از سوی یکی از کاندیداها، تاکید کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند در عرض چهار سال جامعه را به این شکل تقسیم کند، اگر هم چنین موضوعی صحت داشته باشد که ندارد قطعا نتیجه 30 یا 40 سال خواهد بود که فردی که این حرف را زده دانسته یا 
نادانسته نظام را به چالش کشید. هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که یک جامعه در مدت چهار سال به 96 درصد و چهار درست تقسیم شود.


صمدی از شعارهای پوپولیستی و مردم فریب که در مناظرات مطرح می‌شود نیز انتقاد کرد و یادآور شد: نامزدهای طرف مقابل گاهی حرف‌های بزرگی می‌زنند و مسائل حیرت‌انگیزی مطرح می‌کنند. برای مثال 2.5 برابر کردن درآمد کشور به معجزه‌ای شبیه است و این شعار نیازمند چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رشد اقتصادی 26 درصد است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان کرمانشاه اظهار کرد: ادعای پرداخت یارانه 200 هزار تومانی که بدون نگاه علمی و اصولی مطرح می شود نیز در حالیست که دولت در همین یارانه 45 هزار تومانی هم مانده و  اینکه با کدام منبع می‌خواهند یارانه 250 هزار تومانی بدهند مشخص نیست. مگر ما به جز درآمد نفت و یک صنعت ضعیف چیز دیگری داریم.

وی وعده ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی را نیز غیر عملی دانست.

صمدی گفت: خوشبختانه مردم امروز آگاهند و حتی عامه مردم هم می‌دانند چه وعده‌هایی محقق می‌شود .

وی با بیان اینکه کسانی که در این مناظرات دروغ می‌گویند  و امور واضح را معکوس جلوه می‌دهند از چشم مردم افتاده‌اند؛ گفت: معتقدم اگر کاهش یا افت آرا  رابعد از مناظره ها داشته باشیم، مربوط به آقای قالیباف است.

وی اظهار کرد: متاسفانه در مناظره دوم آقایان رئیسی  و میرسلیم نیز به شیوه آقای قالیباف پیوستند.

صمدی اظهار کرد: ارزش ندارد در این مناظره ها افراد برای کسب آراء همه ارزش های خود را زیر پا بگذارند و بی اخلاقی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار