دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی نرم افزار خورشید با امکان تحلیل محتوایی (هوشمند) مطبوعات استان از سوی این اداره کل در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 06 May 2017
حسین نورانی، دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(16اردیبهشت) با اشاره به اینکه کپی کردن اخبار از سوی برخی از رسانه ها یک کار غیر حرفه ای است که متاسفانه در بین تعدادی از رسانه ها رواج یافته و البته مشکلات زیادی را در حوزه مطبوعات ایجاد کرده، و به خبرنگار شبستان گفت: در راستای رفع این مشکل طراحی و تکمیل نرم افزار هوشمند  خورشید با هدف احترام به حق مالکیت معنوی اثر در حوزه مطبوعات در دستور کار واحد پژوهش دستگاه فرهنگ و هنر استان قرار گرفت.
 
 
 
وی با بیان اینکه کپی خبرها یا همان سرقت خبری موجب بی کیفیتی کار خبرنگاران و ریزش مخاطبان می شود که این شایسته رسانه های استان نیست، اظهار داشت: این نرم افزار با همکاری جهاد دانشگاهی طراحی شده است.
 
 
 
نورانی با اشاره به اینکه این نرم افزار در راستای صیانت از حق تالیف و حمایت  از نویسندگان و خبر نگارانی که تولید مطلب و خبر دارند طراحی شده، افزود: به اذعان برخی اصحاب رسانه استان، تعدادی نشریات که مدعی داشتن بیشترین نیروی کارحرفه ای هستند نیز از قاعده کپی کاری مستثنی نیستند و می طلبد با تحلیل محتوای رسانه ها این معضل رفع شود.
 
 
 
طراح  و ناظر پروژه  تحلیل محتوایی مطبوعات مازندران  با بیان اینکه برخی رسانه ها پارا فراتر گذاشته و علاوه بر خبر و گزارش، عکس های عکاسان خبری را بدون منبع در رسانه خویش درج می نمایند، گفت: رونمایی و آغاز بکار نرم افزار هوشمند خورشید موجبات سامان یافتن این اوضاع را فراهم می آورد.
 
 
 
نورانی با بیان اینکه بزودی با حضور مدیران فرهنگی و  فعالان عرصه مطبوعات استان  این نرم افزار رونمایی و نحوی همکاری خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات تشریح می شود، اذعان داشت: در گام بعدی تلاش داریم خبرنگاران و مطبوعاتی که از سلامت حرفه ای در حوزه فعالیت خویش برخوردار هستند، شناسایی و مورد توجه ویژه قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار