کد خبر: ۴۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵ 06 May 2017

لبخندهای ژکوند، ورود اقلام خوراکی به مناظره و بیانیه خوانی معاون اول تنها گوشه ای از حواشی مناظره دوم بود.
به گزارش خبرنگار مهر، دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم، دقایقی پیش آغاز شد.

- پیش از آغاز این مناظره، نامزدهای انتخاباتی در ساختمان معاونت سیمای سازمان صدا و سیما حضور پیدا کردند.

- باران نسبتا شدیدی در محوطه ساختمان سیما می بارید. نخستین فردی که در  ساختمان معاونت سیما حضور یافت، اسحاق جهانگیری بود. 

- پس از وی، ابراهیم رییسی، مصطفی هاشمی طبا، باقر قالیباف و میرسلیم حضور یافتند. حسن روحانی مانند مناظره قبلی، همه را منتظر خود باقی گذاشت. روحانی با فاصله زمانی چشم گیری نسبت به بقیه، در جمع ظاهر شد. قائم مقام و ریاست سازمان صدا وسیما به رسم معمول، به پیشواز نامزدها می رفتند. 

- دقایقی پیش از آغاز مناظره، گوی شیشه ای که محتوی برگه های شماره بود، میان نامزدها دست به دست شد. نامزدها هر کدام با برداشتن یک برگه، جایگاه خود در مناظره را مشخص کردند. شماره های یک تا شش، به ترتیب به اسحاق جهانگیری، سیدابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، حسن روحانی و مصطفی هاشمی طبا اختصاص یافت.

چهره متفاوت جهانگیری

- به نظر می رسد اسحاق جهانگیری علاوه بر آمادگی برای ایفای نقش خود در مناظره، از ییرایش چهره و تلوین محاسن خود غافل نبوده است.

واکنش میرسلیم به سخنان روحانی

- روحانی در ادامه دفاع از دستاوردهای برجامی اش، خطاب به رئیسی و میرسلیم گفت: «شما که دارید انتقاد می کنید، چه اطلاعاتی از هسته ای دارید؟» میرسلیم با شنیدن این اظهارات، سرش را از سر تاسف و عصبانیت، با نوسان قابل توجهی تکان داد.

پیام بازرگانی جهانگیری

- جهانگیری در نوبت سخنرانی اش، برگه هایی را همراه خود به پشت تریبون آورد. لحن سخنان جهانگیری بیشتر به تبلیغ پیام های بازرگانی شباهت داشت. معاون اول روحانی گفت: «مردم ایران محدودیت میخواهید یا آزادی؟ عزت می خواهید یا انزوا؟ تنش میخواهید یا آرامش؟ مردم ایران یک لحظه رای می دهید اما آینده کشورتان رقم می خورد.» میرسلیم در نوبت سوال از جهانگیری با طعنه گفت:« آقای جهانگیری انصافا شعارهای خوبی دادید.»

شیر خشک، وسط مناظره

- جهانگیری در ادامه بیانیه خوانی خود، پای اقلام خوراکی را به مناظره باز کرد. جهانگیری همین طور که داشت به لنز دوربین نگاه می کرد، خطاب به مردم گفت: « مردم حتما یادتان می آید که در گذشته شیر، کره و شیر خشک پیدا نمی شد.»

لبخند ژکوند!

-میرسلیم در نوبت پرسش خود از روحانی، نسبت به عدم صداقت و پاسخگویی دولت و حقوق های نجومی انتقاد کرد. روحانی در واکنش به اظهارات میرسلیم لبخند ملیح و ریزی می زد!

لبخند در برابر لبخند

روحانی در نوبت سخنان خود، از عملکرد دولتش در حوزه فرهنگی به خصوص سینما و ارکستر سمفونی دفاع کرد. روحانی همین طور که روی دور دفاع از خود افتاده بود گفت: «ما عمل کردیم؛ نباید بگذاریم که بذر یاس پاشیده شود.» در حین صحبت های روحانی، دوربین روی چهره قالیباف زوم کرد. قالیباف ابتدا بسیار زیر پوستی و سپس با ادامه دفاعیات روحانی، کاملا روی پوستی لبخند زد.

رقیب هراسی دولتی ها

اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در طول مناظره سعی داشتند تا تصویر سیاهی از رقیب و حتی دولت های نهم و دهم ارائه کنند. ابراهیم رئیسی در نوبت پایانی سخنان خود از این شیوه انتقاد کرد. وی گفت:«امروز در سخنان آقایان رقیب هراسی موج می زد که اخلاقی نیست.»
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
اوف بر تو تابناک که علیه این کاندیدای مردمی اینجوری دهنباز می کنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار