در پی سانحه ی زنجیره ای دیگر در مشهد!
تصادف زنجیره ای در مشهد رخداد کم سابقه و غیر منتظره ای نیست زیرا اخبار جسته گریخته ای در این باره میخوانیم و میشنویم و یا با این واقعه برخورد می کنیم. از ابتدای سال 96 دو سانحه تصادف زنجیره ای در این شهر رخ داده است. برخی به عدم رعایت فرهنگ رانندگی در مشهد اشاره کرده و برخی دیگر به استاندارد نبودن مسیرها تاکید دارند.
کد خبر: ۴۱۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ تصادف زنجیره ای در مشهد رخداد کم سابقه و غیر منتظره ای نیست زیرا اخبار جسته گریخته ای در این باره میخوانیم و میشنویم و یا با این واقعه برخورد می کنیم. از ابتدای سال 96 دو سانحه تصادف زنجیره ای در این شهر رخ داده است. برخی به عدم رعایت فرهنگ رانندگی در مشهد اشاره کرده و برخی دیگر به استاندارد نبودن مسیرها تاکید دارند.

دوازده ماشین در تصادف زنجیره ای 
متاسفانه صبح امروز  تصادفی زنجیره ای در مشهد رخ داد که سبب توجه رسانه ها بدان شد.حمید فرزین شهری سرپرست ایستگاه 36 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد صبح روز پنجشنبه چهارده اردیبهشت از برخورد زنجیره‌ای 12 خودرو  خبر داد. این حادثه حوالی ساعت 9:30 در بزرگراه آسیایی، انتهای بلوار آزادی به وقوع پیوسته است و موجب برجای ماندن دو مصدوم شد.
 عنوان شده که دلیل حادثه در دست بررسی است!

130 تصادف زنجیره ای!
از سویی دیگر اگر اخبار مشهد در نوروز گذشته را دنبال میکردید خبر ناگوار دیگری در این رابطه شما را تحت تاثیر قرار می داد. تصادف زنجیره ای گسترده در چهارم فروردین سال جاری در مسیر مشهد - باغچه آزادراه شهید شوشتری رخ داد و متاسفانه سبب مجروح شدن 84 تن و مرگ کودک 7 ساله شد. مه گرفتگی غلیظ سبب تصادف زنجیره ای 130 دستگاه خودرو در آزادراه 35 کیلومتری شهید شوشتری در جنوب مشهد شده بود.

علت چیست؟
بازپرس ویژه پرونده تصادف زنجیره‌ای آزادراه شهید شوشتری در تاریخ 16 فروردین سال جاری قصور و کوتاهی پلیس در عدم اطلاع‌رسانی به مسافران را دلیل اصلی حادثه مطرح کرد و از تفهیم اتهام به فرمانده پلیس‌ راه‌ استان و آزادی وی با قرار کفالت خبر داد. این در صورتی است که معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با اعلام علل وقوع تصادف در آزاد راه شهید شوشتری مشهد، گفت: با توجه به ادله، مدارک و مستندات موجود، در این حادثه از ناحیه پلیس هیچ قصور و کوتاهی صورت نگرفته است. وی در روز گذشته در مصاحبه ای با اشاره به اینکه بررسی سوانح بر عهده کارشناس تصادفات است، گفت: نظر کارشناسان تصادفات برای مراجع قضائی "علم آور" است، با توجه به تخصصی بودن سوانح رانندگی، تنها کارشناس مربوطه قادر به اعلام نظر در این خصوص است. متأسفانه عامل انسانی در بروز حادثه آزاد راه شهید شوشتری خراسان رضوی دخیل بوده است؛ عدم توجه به جلو، رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه از علل بروز این حادثه به شمار می آید.

پاسکاری خطا در حوادث گوناگون مسئله ای است که اخبار زیادی بدان اختصاص داده میشود که البته مشخص شدن مقصر اصلی چندان راحت و سریع نخواهد بود اما بی انتها بودن مجادلات امری است که مخاطبین و شهروندان را از تب و تاب پیگیری می اندازد.
از قصور پلیس که بگذریم بهبود فرهنگ رانندگی در مشهد از ضروریاتی است که باید بدان توجه ویژه نشان داد. بخشی از عواملی که سبب تصادفات زنجیره ای در این شهر شده خواه ناخواه به عامل انسانی باز میگردد. در این رابطه باید به کلان شهری که گردشگر بسیاری به خود میبیند توجه ویژه نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار