۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به مکانیزاسیون باغبانی خراسان رضوی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۱۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 03 May 2017
به گزارش تابناک رضوی ، سید هاشم نقیبی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در اولین جلسه کمیته فنی مکانیزاسیون باغبانی خراسان رضوی گفت:: سطح غالب باغات استان پسته وانگور است که در این خصوص طراحی، ساخت وتولید ادوات مکانیزه نیازمند سرمایه گذاری وحمایت می‌باشد.
وی افزود: در این راستا دستگاه مکانیزاسیون کاشت، داشت، برداشت وپس از برداشت زعفران به همت متخصصان داخلی طراحی وساخته شده است وبرای تولید انبوه آن نیاز به سرمایه گذاری دارد.
رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیزبا بیان اینکه افزون بر ۱۱ درصد باغات کشور در حوزه سرزمینی این استان واقع شده گفت:بیش از ۲۷ درصد کشت استان به محصولات حوزه باغبانی اختصاص دارد.
محمد رضا قوسیان مقدم افزود: حوزه باغ و باغداری استان بخاطر شرائط اقلیمی همچنین مزیت‌های اقتصادی تولید و بحران آب به یک اولویت مهم و تاثیرگذار در خراسان رضوی تبدیل شده است.
وی گفت:: سال گذشته ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات وادوات باغی وارداتی توزیع شده است.
رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون ویژه سال ۹۶ با اعتباریکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور و ۸۸ میلیارد تومان در این استان از فروردین ماه ابلاغ شده است که حوزه باغبانی با ۲۶ میلیارد تومان ۳۰ درصد تسهیلات مربوطه را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار