رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده انجام هر طرح و برنامه‌ای در مسیر رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است چراکه تحقق مطالبات رهبری در این حوزه از جمله اولویت‌های مجلس است.
کد خبر: ۴۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 31 May 2015
لاله افتخاری در مراسم اختتامیه همایش ملی طرح تلاوت نور در حرم مطهر رضوی با اشاره به جایگاه قرآن کریم و تأثیرات معنوی آن بر زندگی بشر اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و عملیاتی ساختن مطالبات رهبری از جمله اولویت‌های فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی است.

به گفته وی، مسجد محل محاربه با دشمنان بوده و قرآن کریم نیز بهترین نسخه و الگو برای رویارویی در عرصه جنگ نرم با دشمنان است.

افتخاری گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان نظام اسلامی در قالب جنگ نرم عقاید، فرهنگ و زندگی ما را آماج سناریوهای ضدفرهنگی خود قرار دادند و در این وضعیت به صراحت می‌توان گفت مسجد پایگاه مقابله و رویارویی با دشمنان است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در عصر حاضر بالاترین خدمت که اجر و قرب بسیاری نزد خدای متعال نیز داد، تلاش در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد یک رابطه محکم و معنوی عمیق قرآنی میان مردم است، گفت: مساجد، خانه خدا بوده و خدمت‌کنندگان به مساجد در حقیقت خدمت‌کنندگان به درگاه الهی و خانه خدا هستند.

افتخاری از آموزه‌های قرآن کریم با عنوان الگوی صحیح و ناب سبک زندگی اسلامی یاد کرد و افزود: قرآن سبک زندگی اسلامی را به بهترین شکل به ما می‌آموزد و لذا گسترش فرهنگ قرآنی برای تبیین سبک زندگی اسلامی مسئله حائز اهمیتی بوده که مساجد باید دراین ظرفیت سهم عظیمی داشته باشند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و به ویژه فراکسیون قرآن و عترت آماده انجام هر طرح و برنامه‌ای در مسیر رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است به طوریکه ظرفیت‌های قرآنی در جامه عمل در یک کشور اسلامی تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار