معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: معرفي ارقام پرمحصول گندم نان، گندم دوروم و جو آبی اهميت بسزايي در افزايش توليد در واحد سطح دارد.
کد خبر: ۴۱۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 02 May 2017
به گزارشخبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مهندس رحیمی معاون محترم استاندار در حاشیه بازدید از پروژه های تحقیقی و ترویجی مرکز تحقیقات کشاورزی اظهار داشت: گندم در کشور ما محصولی استراتژيك محسوب شده و افزايش توليد و رسیدن به خودكفايي در توليد اين محصول استراتژیک با معرفي ارقام پرمحصول تر ممکن است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه هدف نهايي هر طرح تحقيقاتي كاربردي كشاورزي را انتقال و ارائه نتايج به كشاورزان با ساده ترين شيوه ممكن دانست و در ادامه عنوان کرد: گزينش و معرفي ارقام جديد گندم مي تواند باعث بالابردن آگاهي و دانش كشاورزان در این زمینه شود و استقبال بيشتر آنان از اين ارقام را به دنبال داشته باشد.

این مدیر ارشد اقتصادی استان ضمن تقدیر از محققین مرکز تحقیقات به واسطه حضور پر رنگ در عرصه های بهره برداران و انتقال دانش و تکنیک های نوین، تصریح کرد: این برنامه باید در سطح استان توسعه یابد و محصولات یا بذرهایی که حاصل دستاوردهای محققین مرکز تحقیقات است با همکاری و مشارکت کشاورزان در مزارع مختلف کشت شود. 

وی ادامه داد: تطبيق هرچه بيشتر يافته هاي تحقيقاتي با شرايط کشاورزان و معرفي ارقام پرمحصول گندم نان، گندم دوروم و جو آبی اهميت بسزايي در افزايش توليد در واحد سطح دارد.

مهندس رضا رحیمی اظهار داشت: تاکنون 35 رقم گندم آبی و گندم دوروم و جو آبی  طی دو دهه گذشته معرفی شده که این دست آوردها سهم بسزایی در خود کفایی گندم درکشور عزیزمان داشته است.

وی همچنین تاکید کرد: باید در نام گذاری ارقام بذرهای معرفی شده از اسامی بومی استان کرمانشاه و منطقه استفاده کرد. 

گفتنی است آقای مهندس رضا رحیمی معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران حوزه کشاورزی از سه پروژه تحقیقی – ترویجی در زمینه مقایسه لاين های امیدبخش گندم نان، گندم دوروم و جو آبی با ارقام شاهد در مزارع روستای سمنگان صحنه بازدید به عمل آوردند و از نزدیک با دستاوردها و نتایج فعالیت های پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی استان را مورد بررسی قرار دادند. در این بازدید همچنین کشاورزان مسائل و مشکلات خود را با معاون استاندار مطرح کردند




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار