غلامرضا رضایی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان کرمانشاه با اشاره به آمارماموریت های اعلام شده به این سازمان، اظهارداشت: براساس آمار فروردین ماه 151 مورد اعلام ماموریت صحیح توسط شهروندان به ما اعلام شده است.
کد خبر: ۴۱۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 01 May 2017
غلامرضا رضایی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک  از کرمانشاه، اظهارداشت: از میان  آمار اعلام شده، 55مورد آتش سوزی بوده که  بیشترین آمار آتش سوزی متعلق به  منازل مسکونی با 16 مورد  تماس تلفنی و اعلام ماموریت به نیروهای آتش نشانی بوده  است.

وی ادامه داد:  در یک ماه گذشته 15 مورد آتش سوزی ساختمان های تجاری به ثبت رسیده که  سه مورد نیز سهم آتش سوزی در  انبارها بوده است، که 9 مورد آتش سوزی به دلیل نشت گاز و اتصال برق  در سیم کشی در وسایل نقلیه و خودروهای دوگانه سوز،  داشته ایم.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان کرمانشاه، اعلام کرد: بیشترین علت آتش سوزی اتصال برق در سیم کشی خودرو، منازل و همچنین آتش سوزی  بازار زرگرها بوده که بی احتیاطی و نشت گاز در وسایل نقلیه، منازل و سیلندر یازده کیلوگرمی ( پیک نیک) منجر به مجروحیت هجده نفر در اثر آتش سوزی بوده است.

او با بیان اینکه در اتصال برق در اثر سیم کشی غیر استاندارد،  یک تن ( مامور سازمان آتش نشانی در آتش سوزی بازار زرگرها) در ماه گذشته مجروح شده است، خاطرنشان کرد: ما  در فروردین ماه، 96 مورد در زمینه حوادث امداد ونجات داشته ایم که24 مورد مربوط به محبوس شدن افراد در آسانسور و حمام منازل براثر قفل شدن درب آنها بوده است و 15 فقره نیز مربوط به تصادف و واژ گونی خودرو ها بوده که علت دو مورد از وقوع حادثه، اشیا حلقوی بوده است.

آتشپاد رضایی  اظهارداشت: از دو مورد غرق شدگی یک مورد منجر به فوت و نفر دیگری با اقدام به موقع ماموران آتش نشانی از مرگ نجات یافت،  که از جمع 151میانگین آماری اعلام شده یک تن فوت شده، 37تن مجروح، 64 تن نجات یافته، از حوادث کوه نوردی و تپه نوردی بوده اند، که در مجموع از این میانگین 103 فقره منجر به فوت و جرح شده است.

وی به 48 مورد آب گرفتگی در فروردین ماه اشاره کرد و گفت: ما هر روز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان سازمان برگزار می کنیم که در پایان از آنان آزمون عملی و کتبی گرفته می شود، و سه مورد مانور اطفا وا مدادو نجات در ساختمان های  بلند با حضور مسئولان استان برگزارشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان افزود:  در برگزاری این مانورها با آیتم گیری نیروهای ما به موقع در محل حاضرشده و عملیات اطفای حریق را را انجام دادند و ماموران مصدوم فرضی را از پله های سی و دو متری داخل ساختمان بیرون کشیده که توسط نیروهای اورژانس جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

آتشپاد رضایی در ادامه گفت:  ما به منظور ایجاد آمادگی در  نیروهای جوان مشغول به خدمت در سازمان،  اقدام به برگزاری برنامه های ورزشی از جمله کوه نوردی( طاق بستان )، تپه نوردی ( سراب قنبر) کرده ایم و همچنین چهاردستگاه خودرو که به علت نقص از رده ی عملیاتی خارج شده بودند با تعمیر آنها دوباره در جرگه ی عملیاتی خودروهای سازمان  به کار گرفته شدند.

این مسئول آتش نشانی خاطر نشان کرد: در زمینه ی عمرانی و تاسیسات، ما تابلوی ساختمان سازمان را عوض کرده و نیروهای سازمان هر روز به منظور رفع نقص شیلنگ های آتش نشانی را بازدید و اگر در حادثه ای دچار نقض شده اند آنها را ترمیم و تعمیر می کنند.

رضایی در پایان گفت: بعد از حادثه ی غرق شدن ( سالار حسینی ) در نجات یکی از شهروندان ، نیروهای آتش نشانی هر روز در پل چهر ( گاماسیاب) در جستجوی جسد او هستند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار