رئیس اتحادیه کباب‌فروشان و حلیم‌پزان مشھد گفت: با افزایش قیمت‌ها در ماه رمضان موافق نیستم.
کد خبر: ۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 30 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسن امیریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه به نظر من امسال نرخ جدیدی برای اقلام مختلف خوراکی از جمله حلیم و سوپ اعلام نمی‌کنم، عنوان كرد: معمولا به منظور تعیین قیمت عمده مواد غذایی در ماه مبارك رمضان كمیته نرخ‌گذاری با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و 30 اتحادیه زیر نظر این كمیسیون تشكیل می‌شود كه این كمیته همچنان برگزار نشده است.

وی با بیان این كه هزینه‌های تولید این صنف افزایش آنچنانی نداشته است، گفت: با توجه به این امر پیش‌بینی می‌كنم امسال افزایش قیمتی نداشته باشیم البته باید توجه داشت كه در ماه مبارك رمضان در تمام كشورهای اسلامی اجناس با تخفیف عرضه می‌شود و این درست نیست كه برخی منتظرند ماه رمضان برسد تا اجناس خود را گران كنند.

امیریان با بیان اینكه در سال گذشته اعضای صنف زیر نظر این اتحادیه افزایش قیمتی نداشتند، افزود: شخصا با افزایش قیمت در سال جاری موافق نیستم چرا كه هزینه‌های تولید افزایش آنچنانی نداشته است.

رئیس اتحادیه حلیم‌پزان خراسان رضوی در خصوص عرضه سوپ، شله، و حلیم توسط واحدهای غیر مجاز صنفی در ماه مبارك رمضان، تصریح كرد: در حال حاضر 700 عضو مجاز و پروانه‌دار شامل چلوكبابی، رستوران، آشپزخانه و كباب و ‌حلیم‌پز زیر نظر اتحادیه هستند و پرونده حدود 80 عضو غیر مجاز نیز به دلیل مسائل بهداشتی و شهرداری در دست اقدام است.

وی با بیان اینكه عرضه سوپ، شله و حلیم توسط واحدهای غیر مجاز دامن‌گیر اعضای این اتحادیه شده است، گفت: مساله اصلی این است كه امروزه آشپزی به یك علم تبدیل شده و اعضای غیر مجاز نباید نسبت به عرضه مواد غذایی كه در تخصصشان نیست اقدام كنند.

امیریان با اشاره به اینكه 70 درصد اغذیه‌فروشان در ماه رمضان اقدام به عرضه سوپ، شله و حلیم می‌كنند، گفت: به منظور جلوگیری از این امر 12 بازرس در 12 منطقه شهر مشهد برای بازرسی و نظارت در ماه مبارك رمضان آماده به كار می‌شوند.

وی همچنین در مورد چگونگی برخورد با مراكز غیر مجاز، عنوان كرد: در خواست داشتیم تا این مراكز به محض شناسایی پلمپ شوند اما متاسفانه روند رسیدگی به این گونه پرونده‌ها بیش از 15 روز به طول می‌انجامد.

قهوه‌خانه‌ها هم حلیم‌ عرضه می‌كنند

رئیس اتحادیه کباب‌فروشان و حلیم‌پزان مشھد در ادامه ضمن انتقاد از عرضه حلیم در قهوه‌خانه‌ها، گفت: پارسال تعداد كمی از این واحدها نسبت به عرضه شله، سوپ و حلیم اقدام كردند و در سال جاری نیز این امر ادامه خواهد داشت اما ما با آن‌ها برخورد می‌كنیم.

امیریان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، عنوان كرد: اداره دارایی براساس مرحله ششم دریافت مالیات از رستوران‌ها، فست‌فودهای زنجیره‌ای و سفره‌خانه‌ها را در دستور کار دارد و این واحدها باید از مشتریان خود مالیات بر ارزش افزوده دریافت كنند اما در حال حاضر این واحدها به علت از دست ندادن مشتری، از جیب خودشان مالیات می‌دهند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر آشپزخانه‌ها و كترینگ‌ها از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتری معاف هستند كه احتمالا در مرحله بعدی موظف به اخذ ارزش افزوده خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار