رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با تاکيد بر اجراي دقيق آيين‌نامه حقوق مسافر گفت: اجراي اين قانون افزايش رضايتمندي مسافران را به همراه دارد و دست يافتن به اين مهم دستاورد ارزشمندي براي صنعت هوانوردي است.
کد خبر: ۴۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد، عليرضا جهانگيريان، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، در نشستي که با حضور مديران حراست شرکت‌هاي هواپيمايي، سپاه حفاظت هواپيمايي و پليس فرودگاه‌ها تشکيل شد؛ از مديران حراست ايرلاين‌ها خواست تا در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري در سال جاري با عنوان همدلي و هم‌زباني دولت و ملت، در اجراي دقيق آئين‌نامه حقوق مسافر با مشارکت و تعامل حداکثري گام بردارند.
معاون وزير راه و شهرسازي، تدوين آيين‌نامه حقوق مسافر را گامي در راستاي صيانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه ۱۷ ميليون مسافر داخلي از طريق بخش هوايي جابه‌جا مي‌شوند و کسب رضايتمندي اين تعداد مخاطب به‌ طور حتم دستاورد ارزشمندي براي جامعه صنعت هوانوردي خواهد بود.
وي افزود: آيين‌نامه حقوق مسافر نسخه اوليه است که به‌ طور حتم با اجرايي شدن آن ظرف ۶ ماه آينده با همکاري شرکت‌هاي هواپيمايي نواقص احتمالي آن شناسايي و نسبت به رفع و تکميل آن اقدام خواهد شد.
جهانگيريان خطاب به مديران حراست شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: به‌ منظور حفاظت از حق‌وحقوق مسافر از اجراي صحيح و دقيق اين آيين‌نامه اطمينان يافته و چنان چه افرادي با سوءنيت قصد اختلال در اجراي اين آيين‌نامه را دارند برخورد لازم صورت گيرد.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، تصريح کرد: همچنين نيروهاي امنيتي و نظامي مستقر در فرودگاه‌ها نيز موظف هستند تا آئين‌نامه مذکور را در چارچوب قوانين و مقررات تعيين شده اجرا کرده و از بروز هرگونه اخلال در نظم پروازها جلوگيري و طبق ضوابط با افراد خاطي برخورد شود.
وي با اشاره به اينکه از زمان اجرايي شدن آيين‌نامه حقوق مسافر تاخيرات بالاي ۴ ساعت با کاهش چشمگيري مواجه بوده است از برخي شرکت‌هاي هواپيمايي که نسبت به اجراي صحيح اين آيين‌نامه اقدام کرده‌اند تشکر و قدرداني کرد.
آيين‌نامه حقوق مسافر در تاريخ ۳۱ فروردين به‌ طور رسمي به تمامي شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار