اولین نشست اعضای سازمان مردم نهاد مداحان مبلغ اهدای عضواستان کرمانشاه در محل معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ، با حضور اعضای انجمن و برخی از چهره های روحانی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 19 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،دکتر الماسی معاون اجتماعی ضمن بیان خلاصه ای از نحوه ی شکل گیری معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : " از میان مجموعه  دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، تعداد محدودى از دانشگاه ها ى علوم پزشکى در حال حاضرموفق  به راه اندازی معاونت اجتماعی در ساختار اداری خود شده اند و بی شک تشکیل این معاونت که با تلاش های همه جانبه ی ریاست محترم دانشگاه حاصل گردیده ، می تواند در بهینه سازی و بهبود هر چه بیشتر امر سلامت در استان منشا خیر باشد .  

دکتر الماسی اظهار داشت : یکی از اهداف و در حقیقت مهم ترین هدف از برپایی این معاونت در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، جلب مشارکت هاى عمومی  در امر سلامت ، به مثابه ی نیاز و ضرورتی همگانی است و از همین روی نیزمحور اصلی  تلاش ما و شما به عنوان دست اندرکاران رسمی و غیر رسمی، عملیاتى نمودن این ضرورت است. از همین روی نیز می بایستی هرچه بیشتر برایجاد فرهنگ و نگرشی نو در میان آحاد جامعه نسبت به امر سلامت  و تامین حمایت های همه جانبه ی اجتماعی از آن تمرکز یابیم .

وی در ادامه افزود : با استعانت الهی در حال حاضر حدود 70 سازمان مردم نهاد فعال درگیر در امر سلامت در سطح استان داریم  که علیرغم مشکلات و کمبود های موجود کمک رسان 
متولیان رسمی و دولتی هستند ودر امور مختلفی چون : سرطان کودکان و بزرگ بزرگسالان، صرع ، ام اس، کلیه ،  اسکیزوفرنی ، آموزش مبانی سلامت ، کنترل خشم ، سلامت روان ، 
محیط زیست و کاهش آسیب های اجتماعی  و اموری دیگر فعالیت می نمایند، به طور کلی می توان ادعا نمود که سطح تمایل مردم استان در کمک و همراهی در این باره چشم گیر و قابل توجه است. 

در ادامه ی جلسه اعضای انجمن به ابراز نکته نظرات خود پیرامون اهداف نهاد مورد اشاره پرداختند . حاج آقا مجید جیحون تبارمداح اهل البیت و موسس سازمان مردم نهاد مداحان مبلغ اهدای عضو ، ضمن اعلام رضایت از برگزاری جلسه ی مشترک ، بر ضرورت تشکیل جلسات به صورت دوره ای ، به هدف هم افزایی هرچه بیشتر اقدامات تاکید نمود . وی هم چنین از برگزاری جلسه ای با شرکت مداحان استان به هدف آگاه سازی آنان در زمینه ی اهداف انجمن و جلب همکاری بیشتر آنان خبر داد .

حجت الاسلام سید ناصر سیدآقایی رئیس اداره اوقاف ناحیه ی 2 کرمانشاه  و حجت الاسلام محمد تقی صرفى پور امام جماعت بنیاد شهید استان کرمانشاه ، دیگر سخنرانان جلسه بودند که ضمن بیان برخی از فتاوی علما و فقهای شیعه در باره ی پیوند اعضا ،  بر پویایی فقه شیعه در این زمینه تاکید نمودند . آنان به ویژه ضمن تاکید بر استفاده ی هر چه بیشتر از وسایل ارتباط جمعی ، به استفاده از تریبون ها و فرصت های تاثیر گذاری چون مراسم نماز جمعه و هم چنین کسب همکاری ائمه جماعات مساجد استان تاکید کردند . 

در خاتمه مقرر گردید تا فرم های تیپ اساس نامه ، نظام نامه و مرام نامه مربوط به تشکیل سمن های مردمی  توسط معاونت اجتماعی دانشگاه در اختیار اعضا قرار گیرد . هم چنین در 

خصوص اقداماتی از قبیل : نصب بنرها ، جلب همکاری صدا وسیمای کرمانشاه، تشکیل همایش های عمومی و تجلیل از اهدا کنندگان اعضا اقدامات مقتضی از سوی هر یک اعضای مرتبط صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار