رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در گفتگو با تابناک:
تابناک تهران-رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در مورد نامزدهای پنچجمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: افرادی که کاندید شده اند باید قبل از هر توانمندی و تخصصی ، انقلابی باشند.
کد خبر: ۴۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 19 April 2017
به گزارش تابناک تهران این روزها در کنار بحث انتخابات ریاست جمهوری تنور انتخابات شوراهای اسلامی به خصوص در شهر تهران داغ داغ است.

در این میان کاندیداها چه کسانی که در شورای چهارم کرسی داشته اند و چه آنان که برای اولین بار خود را برای مارتن پنجم آماده میکنند، اولویتهایی را برای نامزدها مطرح می کنند.
 
اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران،معتقد است برای حضور در شورای شهر پیش از هر چیزی انقلابی بودن افراد باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران در مورد تایید صلاحیت کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر از سوی هیات رئیسه مجلس می گوید: با توجه به اینکه افراد زیادی با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس برای دوره پنجم ثبت نام کرده‌اند ، فارغ از میزان تخصص و توانایی مدیریت، انقلابی بودن مهمترین عنصر و گزینه برای تایید شدن در انتخابات شوراها هست.

 
وی با بیان اینکه توانمندی و تخصص افراد در مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: صلاحیت افراد باید با محوریت انقلابی، میزان تدین و تخصص مشخص می‌شود.

بر اساس قانون اساسی قطعا کسانی که برای تصدی یکی از پستهای جمهوری اسلامی ایران کاندید می شوند ، بیش از هر چیز انقلابی هستند. اما  متاسفانه این تفکر که هر کسی مثل ما فکر نمی کند انقلابی و پایبند به اصول انقلاب نیست ، چندی است که در میان رجل سیاسی باب شده است. 

ممکن است در مورد برخی مسایل اختلاف نظر وجود داشته باشد، به نظر می رسد، در این خصوص باید سعه صدر بیشتری وجود داشته باشد که بعضی از افراد نظر و تفکرشان برای اداره کشور یک گونه است و برخی نظر دیگری دارند و نمی‌توانیم بگوییم که این افراد به علت تفاوت در نگرش مدیریتی، انقلابی نیستند. نمی‌توان افراد را به علت تفاوت نگرش از دایره انقلابی بودن خارج کرد.

در این میان نباید از تخصص و قدرت مدیریت نامزدهای نهایی نیز غافل شد چرا که تجربه شورای شهر چهارم نشان داد افرادی که بدون تخصص و صرفا با دلایلی مانند معروف بودن پا به عرصه گذاشته اند، مشکلی از دوش مردم برنداشته و چه بسا مشکلات دو چندان شده است.


کسانی که به شوراهای شهر می آیند باید تخصص و تجربه کافی را درکنار یک مدرک تحصیلی مرتبط با مسائل مدیریت شهری داشته باشند. 

ضمن اینکه حضور افراد غیر متخصص در شوراها از جمله ورزشکاران و هنرمندان که درحل مسائل شهری تجربه و تخصصی ندارند به نفع مردم نیست.شهر نیاز به حضور افراد متخصص و توانا برای انجام برنامه‌ریزی هایی دارد که نبود این مهم باعث به وجود آمدن معضلات شهری می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که در نهایت وجود مدیران شایسته در شورای شهر، به سود خود شهروندان است، چراکه معمولا افرادی که شعارهای آرمانی و دور از واقعیت سر می‌دهند، اساساً اگر انتخاب شوند نیز به سر دادن همان شعارها اکتفا می‌کنند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار