برخی شهروندان در تماس هایی با تابناک خوزستان گفته اند: بانک ملی در اقدامی غیراخلاقی بدون اطلاع رسانی قبلی و کسب اجازه از صاحبان حساب های بانکی در روزهای اخیر مبالغی را به بهانه ارسال پیامک پس از انجام تراکنش های مالی، برداشت کرده است. این در حالی است که پیش از این افراد در صورتی که تمایل به استفاده از چنین سامانه هایی داشتند با اطلاع قبلی و واریز مبالغی ثبت نام می کردند. برداشت پول از حساب مشتریان بدون اطلاع و اجازه آنها باعث اعتراضاتی در برخی شبکه های اجتماعی از سوی مردم شده است.
به گزارش تابناک خوزستان، بانک ملی اعلام کرده است: مشتریان برای غیر فعال سازی سرویس ارسال پیام کوتاه (ساپتا) می بایست به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم غیر فعال سازی ارسال پیام کوتاه اقدام نمایند.
آبونمان خدمات ساپتا در سال 1394 مبلغ 100،000 ( یکصد هزار ریال ) بصورت سالانه اعلام شده است.
بانک ملی در حالی لغو استفاده از این سامانه را منوط به حضور در شعب و ارائه درخواست لغو نموده که خود بدون کسب اجازه مشتریان، بابت آبونمان از حساب آنان برداشت می کند.