نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین گفت: ایشان دارای شخصیتی قرآنی، والا و ربانی بودند.
کد خبر: ۴۰۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 15 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم هفتمین روز رحلت آیت‌الله باریک‌بین که با حضور مسؤولان استانی، جامعه مداحان استان قزوین و علمای سایر استان‌ها در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد با اشاره به شخصیت این عالم بزرگوار اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین دارای شخصیتی قرآنی، والا و ربانی بودند.

وی افزود: قرآن کریم و اولیای الهی برای معرفی علمای ربانی نشانه‌هایی را به منظور شناخته شدن آنان توسط انسان‌ها معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نخستین خصوصیت عالمان ربانی مقاومت و استقامت در راه خدا است که به معنی حفظ ایمان و تقوای خود در هر شرایطی و عدم سستی در اثر تهدید، حرص دنیا و حیله دشمنان است.

عابدینی عنوان کرد: دومین ویژگی عالمان ربانی واهمه از خداوند بوده، نه بنده او؛ که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی عالم‌ هستند که ترس از خدا در جان آن‌ها نفوذ کند.

وی بیان کرد: عالمان ربانی به شدت وابسته و دلبسته به خدا هستند، طوری که اگر نام خدا به چشم و گوششان و یاد خدا در خاطرشان بیفتد، دلشان همانند عاشقی که از معشوق خود خبری شنیده به لرزه می‌افتد.

امام جمعه قزوین  اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های عالمان ربانی را می‌توان به تبلیغ رسالت الهی اشاره کرد به شکلی که این عالمان در تمام طول عمر خویش در تلاش برای خشنودی خداوند و انجام رسالت‌های الهی هستند.

عابدینی تصریح کرد: آخرین ویژگی عالمان ربانی، داشتن شرح صدر است که به معنی داشتن قلب و شخصیتی بزرگ که با غم و شادی‌های دنیای مادی خود را نباخته و در هر صورت به رسالت خویش عمل می‌کنند.

وی گفت: مسؤولان ما باید عالمان ربانی را شناسایی کرده و به رهنمود‌های آنان عمل کنند چراکه این عالمان در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آیت‌الله باریک‌بین شخصیتی والایی داشتند که در همه حال در راه عدالت، خشنودی خدا و انجام رسالت الهی گام برداشتند و رحلت ایشان را به تمام جامعه بزرگ اسلامی تسلیت می‌گویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار