مدیرعامل انجمن ام‌اس استان اصفهان:
تابناک: مدیرعامل انجمن ام‌اس استان اصفهان گفت: امروز ام‌اس در 90 درصد بیماران با دارو کنترل می‌شود و امیدواریم با تحولاتی که در روند درمان بیماری انجام می‌شود علت بیماری کشف و داروهای جدیدتری تولید شود.
کد خبر: ۴۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود اعتمادی فر روز گذشته (پنج‌شنبه) در همایش روز جهانی ام‌اس اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تمام داروهای ام‌اس تولید داخلی و ایران یکی از معدود کشورهایی است که این داروها را تولید و حتی به سایر کشورها صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه سیر بیماری 20 درصد بیماران مبتلا پیش‌رونده‌ و بیمار نیازمند توجه بیشتری است، گفت: در سال 1368 دارویی برای درمان ام‌اس وجود نداشت اما خوشبختانه با گذشته دو دهه انقلابی در درمان این بیماری ایجاد شد و داروهای تولید شده توانست 80 درصد حملات را کنترل کند.

مدیرعامل انجمن ام‌اس استان اصفهان با بیان اینکه امروز ام‌اس در 90 درصد بیماران با دارو کنترل می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با تحولاتی که در روند درمان بیماری انجام می‌شود علت بیماری کشف و داروهای جدیدتری تولید شود.

اعتمادی فر با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت درمان ام‌اس در کشور با 20 سال گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: یکی از علل موفقیت در این زمینه کارهای پژوهشی است که به وسیله متخصصان مغزو اعصاب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ریز فاکتورهایی مانند سیگار، نمک و چاقی دشمن سلامت است و در صورتی که بیماران ام‌اس هر کدام از این موارد را رعایت نکنند بیماری شدت می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن ام‌اس استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیمار ام‌اسی که به زخم بستر مبتلا باشد در استان نداریم، اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت اصفهان به لحاظ درمان بیماران ام‌اس مناسب است و هرساله مقالات متعددی در خصوص این بیماری در استان ارائه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار