رحیم پور ازغدی تاکید کرد؛
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بر لزوم برنامه ریزی برای تربیت هنرمندان انقلابی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 10 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم اختتامیه مرحله دوم جشنواره «مسجدی‌ها» که یکشنبه شب در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در عرصه‌های هنر، نیروهای تخصصی هنرمند در حد استاندارد و درجه یک که قابل عرضه به جهان باشند کمتر داریم و دلیل این  ضعف در سه حوزه جامعه‌شناسی صنف هنرمندان، نبود مبانی نظری و تئوری قوی و ساختاری و تشکیلاتی است. 

وی افزود: طی سال های گذشته برای رفع این موانع تلاش کرده‌ایم و دشمن نیز  به دنبال انحراف نخبگان هنری و جذب آن‌ها در مسیر اهداف خودش است و تلاش می کند با شگردهای مختلف هنرمندان ما را جذب خود کند. 

رحیم پور تاکید کرد: برای خنثی کردن این توطئه ها باید در جهت تربیت و رشد هنرمندان انقلابی در عرصه‌های مختلف برنامه ریزی کرده و  حمایت لازم را از هنرمندانمان داشته باشیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در دهه چهارم انقلاب نباید همانند دوران قبل از انقلاب و دهه اول انقلاب عمل کنیم و متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی داریم و نتوانسته‌ایم از ابزارهایی که داریم به‌خوبی استفاده کنیم. 

رحیم‌پور ازغدی در ادامه با اشاره به جذب هنرمندان انقلابی توسط بیگانگان بیان کرد: افرادی بودند که در دوران نوجوانی و جوانی هنرهای انقلابی زیادی را تولید کردند و به‌ دلیل ضعف در موضوعات معرفتی و عدم حمایت های لازم، جذب بیگانگان شدند. 

وی در ادامه تاکید کرد: یک مشکل دیگر در حوزه هنری عدم اعتماد خانواده‌ها به شرایط موجود است زیرا برخی والدین معتقدند محیط هنری جامعه سالم نیست، اما نباید این موضوع را مطلق کرد و به همه هنرمندان سوق داد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این سخن درستی نیست که بگوییم تمامی هنرمندان بد هستند و البته باید مراقبت لازم را از فرزندانمان داشته باشیم و اجازه ندهیم افراد فاسد که هیچ امتیاز مثبتی ندارند به عنوان الگوی آن‌ها تبدیل شوند. 

رحیم پور در ادامه مساجد را به عنوان بهترین پایگاه در زمینه تربیت جوانان و نوجوان برشمرد و خواستار توجه بیشتر به مساجد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار