دکتر ربیعی:
علی ربیعی که وزیر معین گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت که سعی داریم با طرح های ویژه میزان کاهش بیکاری را به یک درصد نیز برسانیم.
کد خبر: ۴۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 09 April 2017
علی ربیعی که وزیر معین گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت که سعی داریم با طرح های ویژه میزان کاهش بیکاری را به یک درصد نیز برسانیم.

وی یادآور شد: استان گلستان در هدف گذاری طرح های اقتصاد مقاومتی جزو استان های خوب کشور است و در قالب شاخص ها پیشرفت خوبی داشته است.

دکتر ربیعی عنوان کرد: دو طرح مهم در گلستان در دستور کار قرار دارد که شامل اجرایی شدن مساله گردشگری آشوراده و زهکشی اراضی استان است.

وی ادامه داد: مشکلات طرح گردشگری جزیره آشوراده تا حدود زیادی مشکلات حل شده است و بزودی با حفظ محیط زیست این منطقه ،طرح گردشگری آن اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث زهکشی اراضی استان گلستان نیز اقدامات خوبی انجام شده که در توسعه اشتغالزایی و ایجاد اشتغال موثر است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سوی دیگر طرح های اشتغالزایی خوبی در استان آغاز کرده ایم که تنها در بخش ای سی تی با سرمایه گذاری 2هزار و 300میلیارد ریالی که وارد گلستان می شود ،طی مدت 1.5 سال حدود 6 هزار شغل ایجاد می شود و برای دو تا سه حوزه دیگر هم طرح های اشتغالزایی پیش بینی شده است.

ربیعی در خصوص تسهیلات برای رونق تولید و رفع موانع آن نیز اظهار داشت: در گذشته بانکها تسهیلات را جهت پوشش وام های قبلی پرداخت می کردند اما در دولت یازدهم تسهیلات خوبی ارائه و جهت گیری گذشته اصلاح شده است.

وی در مورد نرخ وام ها نیز گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات نیازمند پایین آمدن متغیرهای دیگر است و با بخشنامه نمی توان آن را کم کرد، اما سعی می شود که در سال جاری وام ها با نرخ سود کمتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شناسایی مشاغل خرد، کوچک و متوسط در گلستان نیز افزود: در این استان زمینه های توسعه اشتغال در آبزی پروری در حوزه میگو و ماهی، گردشگری، کشت گلخانه ای، خدمات مولد، حمل و نقل و صنعت بسته بندی وجود دارد که بسته های خاصی در این راستا تهیه شده است.

ربیعی به صنعت پنبه در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه گلستان از دیرباز مهد کشت پنبه کشور و این کشت در صنعت پوشاک، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نقش مهمی دارد، صنعت پوشاک را در این استان فعال خواهیم کرد.

وزیر نعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعداز ظهر شنبه به گلستان سفر کرده است همچنین در حاشیه افتتاح اینترنت پرسرعت روستایی استان نشستی با روستاییان و تعدادی از خانواده های شهدای روستای محمد آباد گرگان برگزار کرد، این روستا 21 شهید دارد.

استان مرزی و شمالی گلستان افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار