شهردار کرمانشاه گفت:کلانشهر کرمانشاه فاقد هرگونه چشم انداز 20 ساله و برنامه توسعه و برنامه عملیاتی 5 ساله است.
کد خبر: ۴۰۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶ 07 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک؛ آرش رضایی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور، افزود: بودجه سالانه شهرداری کلانشهر کرمانشاه سه هزار میلیارد ریال است که متناسب بجمعیت این شهر نیست.

وی خاطر نشان کرد: 280 دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه فعالیت دارد که بالای 9 سال عمر دارند که تا دوسال آینده به 40 دستگاه تنزل می یابد که باید به سرعت ناوگان اتوبوس شهری نوسازی شود. 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد:  هفت ایستگاه آتش نشانی با 180 نفر پرسنل در شهر کرمانشاه در حال فعالیت هستند که این ایستگاه و نیرو جوابگوی تنها 300 هزار نفر جمعیت است و از این رو برای تامین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی نیاز به بودجه و اعتبارات داریم.

رضایی ابراز داشت: پروژه قطار شهری اگر با این آهنگ پیش برود تا 15 سال دیگر به بهره برداری نخواهد رسید که با انعقاد تفاهم نامه با بانک شهر به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال است که  از این مبلغ سه هزار و 500میلیارد ریال آن برای قطار شهری در نظر گرفته شود.

به گفته این مسئول:اگر دولت پای کار بیاید و حمایت مالی کند می توانیم تا 6 سال آینده این پروژه را به صورت کامل به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: فراخوان تأسیس شهرسازی جدید شهر کرمانشاه در قالب روزنامه سه ساله در تابستان به فراخوان گذاشته می شود و آن طبق برنامه زمان بندی ما از اول مهر ماه ابلاغ می
شود، بیش از هزار و پنجاه هکتار زمین هایی که با در دست شهرداری هست و در آن در حال احداث است و یا کارهایی که قرار است انجام شود در قالب همکاری با اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی در حال انجام است که مسائل ریزگردها را حل کنیم.

رضایی اظهار داشت: شهرهای استان کرمانشاه عمدتا به دلیل اینکه  اختلاف جمعیتی دومین شهر بعد از کرمانشاه نود هزار نفر جمعیت دارد اسلام آباد غرب نزدیک به صد هزار جمعیت دارد بقیه شهرهای بیست و پنج هزار، چهل هزار، چهل و پنج هزار و جمعیت های پایین و شرایط بد اقتصادی که در استان حاکم است وضع مردم و مسائل حوزه ساخت و ساز بعنوان تنها کد فعال شهرداری های کوچک مطرح است بشدت با مسائل اقتصادی و تأمینی شدید روبرو است و امکانات و لوجستیکی که باید در اختیار یک شهرداری کوچک باشد  واقعا نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار