رییس‌جمهور در تاریخ 24 خردادماه سال 94 سفری یک روزه به خراسان‌شمالی انجام داد که طی آن 25 مصوبه با اعتباری بالغ بر 570 میلیارد تومان برای توسعه استان در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۴۰۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 05 April 2017

رییس‌جمهور در تاریخ 24 خردادماه سال 94 سفری یک روزه به خراسان‌شمالی انجام داد که طی آن 25 مصوبه با اعتباری بالغ بر 570 میلیارد تومان برای توسعه استان در نظر گرفته شد.

اجرای فاز دوم پتروشیمی خراسان با عنوان GTPP یکی از اصلی‌ترین مصوبات سفر بود، که بنا بر مشاهدات فعلی غیر از کلنگ‌زنی این مجموعه عملا هیچ کار خاصی بعد از قریب به 2 سال انجام نشده است.

بیمارستان‌های بجنورد و شیروان بایستی تا انتهای سال 95 به پایان می‌رسیدند که علی‌رغم تاخیراتی، برای افتتاح در اواخر فروردین 96 آماده بهره‌برداری شدند.

تکمیل و تعریض جاده بجنورد به گلستان موسوم به جاده مرگ به طول 150 کیلومتر از دیگر مصوبات محوری سفر رییس‌جمهور به خراسان‌شمالی در 24 خرداد 94 بود که تنها یک سوم از این مسیر یعنی 51 کیلومتر به افتتاح خواهد رسید.

در حوزه آموزش و پرورش تصمیم بر حذف 200 کلاس خشت و گلی بود که تا مهرماه 95 تنها 37 درصد این وعده محقق شد.

اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی یکی دیگر از قول‌های هیات دولت به مردم خراسان‌شمالی بود که در سفر پیش رو، افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد انجام خواهد شد.

از سایر وعده‌های دولت راستگویان به اهالی خراسان‌شمالی می‌توان به طرح‌های مدیریت منابع آب در راز و جرگلان، گازرسانی به 75 نقطه محروم و حمایت از کشت‌های گلخانه ای اشاره کرد.

تسهیلات بانکی برای اتمام 4 هتل نیمه تمام استان از دیگر مصوبات دولت در خراسان‌شمالی بود که در سال های 94 و 95 تنها افتتاح از یک هتل در شهرستان بجنورد صورت پذیرفته است.

با بررسی این عملکرد، دولت به سختی نمره‌ای قابل قبول در عمل به وعده‌های خود می‌تواند کسب کند و آن‌طور که می‌بایست هیات دولت جامه عمل به قول‌هایش در خراسان‌شمالی نپوشانده است.⁦

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار