ساخت فرودگاه جدید مشهد و برقی‌کردن قطار مشهد-تهران و فعالیت مجدد اتاق بازرگانی مشترک خراسان رضوی و یکی از ایالت‌های آلمان ، مواردی بود که استاندار خراسان رضوی در دیدار سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران، مطرح کرد.
کد خبر: ۴۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 28 May 2015
به گزارش تابناک از مشهد، علیرضا رشیدیان در دیدار با میکائیل فون اونگر اشتنبرک، سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران با تشریح وضعیت استان در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: برای ساخت فرودگاه جدید مشهد و برقی‌کردن قطار مشهد-تهران شرکت‌هایی از آلمان اعلام آمادگی کردند؛ اما مشکل سیاست‌های تحریم مسئله‌ای بود که باعث شد این شرکت‌ها از ادامه کار منع شوند، لذا این مشکل از سوی دولت آلمان قابل حل است تا بتوانیم از صنعتگران و شرکت‌های آن‌ها استفاده کنیم.
رشیدیان به اتاق بازرگانی مشترک خراسان رضوی و یکی از ایالت‌های آلمان اشاره و اظهار تاسف کرد: به دلیل برخی مشکلات فعالیت‌های این اتاق متوقف شد بنابراین امیدواریم مجدداً این تعاملات از سر گرفته شود.
 وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ١٠٣ شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد ثبت شرکت کردند و فکر می‌کنم با توجه به این روند بتوانیم از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر گسترش روابط استفاده کنیم؛ چرا‌که جایگاه آلمان در حوزه صنعت جایگاه شاخصی است.
آلمان بزرگ‌ترین شریک اروپایی ایران
در ادامه این جلسه، میکائیل فون اونگر اشتنبرک، سفیر جمهوری فدرال آلمان از آمادگی کشور برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی، حمل‌و‌نقل ریلی و توسعه مناسبات فرهنگی و علمی با خراسان رضوی خبر داد.
وی با اشاره به جایگاه ایران در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی کشوری تأثیرگذار است و آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک اروپایی این کشور به شمار می‌رود.
میکائیل فون اونگر اشتنبرک با اشاره به رشد چشمگیر توسعه در استان تصریح کرد: خراسان رضوی پس از تهران بزرگ‌ترین استان در ایران محسوب می‌شود که زمینه‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد.
تدریس زبان آلمانی در دانشگاه مشهد
در جریان دیدار سفير آلمان با رئيس دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهادی از سوی سفیر برای تدریس زبان آلمانی در این دانشگاه مطرح شد که با استقبال مشهدی ها مواجه شد.
برهمین اساس قرار شد از طريق وابستگي فرهنگي آن سفارت براي تدريس زبان آلماني به صورت درس اختياري، خصوصا براي دانشجويان رشته مهندسي دانشگاه فردوسی مشهد، اقدام شود كه اين پيشنهاد به عنوان گامی اوليه براي تاسيس گروه زبان آلماني در دانشگاه فردوسي جالب بوده است.
همچنین در دیدار ميكائيل بارون‌فون اونگرن اشترنبرگ، سفير آلمان و رئیس دانشگاه فردوسی راه‌هاي گسترش همكاري‌هاي علمي و فناوري بين دانشگاه‌هاي آلمان با دانشگاه فردوسي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
كافي، رئیس دانشگاه فردوسی، با اشاره به قابليت‌ها و توانمندي‌هاي دانشگاه فردوسي ابراز اميدواري کرد، در آينده نزديك شاهد توسعه همكاري‌هاي علمي و تحقيقاتي بين دانشگاه فردوسي و دانشگاه‌هاي آلمان باشيم.
سفير آلمان نيز ضمن تاكيد بر اهميت همكاري‌هاي بين دانشگاهي، از آمادگي و ارائه ظرفيت‌هاي سفارت آلمان به دانشگاه فردوسي در قالب طرح‌هاي مختلف آموزشي و پژوهشي همچون طرح DAAD در جهت گسترش و توسعه آموزش در دو كشور خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار