سهیلا اعظمی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: در رژیم غذایی باید پروتئین کافی وجود داشته باشد که بهتر است بخشی از پروتئین از نوع پروتئین های حیوانی و سهم بیشتری از پروتئین از غلات و حبوبات تامین شود.
کد خبر: ۴۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 31 March 2017
 سهیلا اعظمی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:دریافت غذا به صورت سالم، به دور از آلودگی های زیان بخش و در حقیقت مراعات موازین بهداشت مواد غذایی، در تغذیه خوب نقش دارد.

وی افزود: غذا باید دارای انرژی کافی باشد که این در گرو استفاده از مواد غذایی مفید با توجه به شرایط سنی و فعالیت مشخص شده است که توصیه می شود مصرف قندها و چربی ها در رژیم غذایی کاملا محدود شود.

 کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: در برنامه غذایی باید به تنوع استفاده از مواد مفید غذایی نظیر سبزیجات، میوه جات و.. تناسب توجه  کرده و سعی کنیم همه  روزه  از لبنیات نیز استفاده کنیم.

 اعظمی با اشاره به خوب جویدن غذا و نیاشامیدن آب در وسط غذا، متذکر شد: در حالی که غذای مصرف شده قبلی هنوز هضم نشده از مصرف غذای دیگری خودداری کرده چرا که توجه به این نکته به تامین یک تغذیه سالم کمک می کند.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: مهم ترین منابع غذایی آهن عبارتند از انواع گوشت های قرمز و سفید، جگر، زرده تخم مرغ، عدس، کشمش، پسته، انواع سبزیجات و اسفناج است.
 
او جذب آهن  توسط گوشت ها را بهتر توصیف کرد و گفت: وقتی منابع آهن منحصر به منابع گیاهی نباشد و با منابع حیوانی همزمان مصرف شود، جذب آهن افزایش می یابد اما ترکیبات موجود در چای جذب آهن را کم می کند.

اعظمی خاطر نشان کرد:در برنامه غذایی به مساله ی تنوع توجه کنیم و از انواع مواد غذایی به تناسب فصل استفاده کنیم و همه روز از رژیم غذایی پروتئینی و لبنی استفاده کنیم.

وی به رژیم نامناسب پرخوری و کم خوری هم اشاره کرد و افزود: اگر قبل از سیری کامل دست از غذا برداریم  و تا احساس گرسنگی و میل به غذا نکرده ایم، به غذا خوردن مشغول نشویم گرفتار زیاده خوری و عوارض آن نخواهیم شد.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار