قابل توجه كانديداهاي شوراي شهر؛
روزنامه هاي خراسان ، قدس و شهرآرا با توجه به وابستگي به نهاد هاي عمومي اجازه انتشار آگهي هاي تبليغاتي انتخابات را ندارند .
کد خبر: ۴۰۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 31 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، طبق قانون انتخابات و بخشنامه هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در سايت آن وزارتخانه هم موجود است، رسانه هايي كه به نهاد هاي عمومي و يا دولتي وابستگي دارند اجازه ندارند له يا عليه كانديداها تبليغات منتشر كنند .
گفته می شود در انتخابات مجلس در دوره قبل هم اين قانون مانع انتشار آگهي در اين رسانه ها شد و عليرغم اصرار نمايندگان روزنامه هايي مثل خراسان به كانديداها با ادعاي قانوني بودن تبليغات و دريافت وجوه بسيار زياد نتوانستند مانع اجراي قانون شوند و در نهايت با تخلفي آشكار يكي از آنها ويژه نامه اي با لوگوي يك ماهنامه در قطعي غيرقانوني درون صفحات اصلي خود توزيع كرد كه منجر به برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.
شايان ذكر است با توجه به اين قانون ، در استان خراسان رضوي فقط روزنامه اتفاقيه خراسان و هفته نامه هايي مثل مشهد سلام و ماهنامه بارثاوا كه به بخش خصوصي تعلق دارند اجازه انتشار آگهي هاي انتخاباتي را دارند .
شنيده هاي ما حاكي است جهت پر كردن اين خلا،  روزنامه اتفاقيه به كانديداها اعلام كرده است در ايام انتخابات روزانه با تيراژ ٧٠ هزار نسخه منتشر خواهد شد و هفته نامه ها و مجلاتي مثل بارثاوا( تنها ماهنامه تخصصي شرق كشور) نيز خود را جهت انتشار ويژه نامه هايي با تيراژ بالا آماده مي كنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار