علیرضا پاک‌فطرت در جمع مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری و اعضا اتحادیه‌های مسافربری در پایانه شهید کاراندیش، بیان کرد: به دلیل تمرکز جمعیت و قرار گرفتن در موقعیت آزادراه شیراز - اصفهان و راه‌آهن و استان‌های غربی، نیاز مبرم به احداث یک پایانه مسافربری بیش از گذشته در غرب شیراز احساس می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 27 May 2015

تابناک فارس به نقل از دفتر شهردار شیراز: علیرضا پاک‌فطرت در جمع مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری و اعضا اتحادیه‌های مسافربری در پایانه شهید کاراندیش، بیان کرد: به دلیل تمرکز جمعیت و قرار گرفتن در موقعیت آزادراه شیراز - اصفهان و راه‌آهن و استان‌های غربی، نیاز مبرم به احداث یک پایانه مسافربری بیش از گذشته در غرب شیراز احساس می‌شود.

وی افزود: با آماده‌سازی طرح پایانه مسافربری غرب شیراز، شهرداری آمادگی واگذاری زمین و پروانه ساخت آن به سرمایه‌گذاران را دارد.

شهردار شیراز با اشاره به طول شهر شیراز نسبت به کلان‌شهرهای دیگر مانند تهران، گفت: طول شهر تهران 40 کیلومتر است اما طول شهر شیراز به بیش از 45 کیلومتر رسیده که شهرداری باید در تمام ابعاد آن پاسخگو باشد.

وی بابیان اینکه مدیران باید در تمام امور تمام جوانب امر را در نظر بگیرند، انتقال پایانه امیرکبیر به مکان فعلی و ساماندهی آن را مصداق بارز این موضوع در شهرداری برشمرد و گفت: آمادگی داریم با ایجاد سازوکار جدید و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها، صنوف مختلف و دیگر سرمایه‌گذاران، پایانه غرب شیراز را بسازیم.

پاک‌فطرت با اشاره به انقلاب در ساخت پایانه‌های مسافربری در سه سال گذشته در کلان‌شهر شیراز، اضافه کرد: آغاز ساخت پایانه سعدی برای بهره‌مندی شهرهای خرامه، داریون و ... در آن محور، انتقال پایانه امیرکبیر به ورودی شهر از سمت استان‌های خوزستان و بوشهر، ساخت پایانه جدید در شرق شیراز برای جایگزینی پایانه شهید مدرس، بهسازی و تعمیر اساسی در پایانه شهید کاراندیش تلاش‌هایی بوده که تا دستیابی به وضعیت مناسب در این زیرساخت مهم، ادامه خواهد یافت.

وی بابیان اینکه شیراز از دیرباز دارای پتانسیل‌های بالایی در ابعاد مختلف بوده و همیشه سرآمد بسیاری از مباحث در کشور معرفی ‌شده است، گفت: ورودی هر شهر و پایانه‌های حمل مسافر در بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای مهم‌ترین نقاطی هستند که می‌توانند در جذب گردشگر و رونق اقتصادی هر شهر نقش ایفا کنند که به همین دلیل در این زمینه تلاش‌های خوبی نیز در شهر شیراز در حال انجام است.

شهردار شیراز گفت: خدماتی که در بخش حمل‌ونقل مسافر ارائه می‌شود بسیار خطیر و پرزحمت است که نیاز به داشتن روحیه‌ای بالا و کارآمد دارد چراکه قوی بودن سیستم حمل‌ونقل موجب رونق اقتصاد یک کشور می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که سیستم حمل‌ونقل قوی، اقتصادی قوی و پویا را به دنبال خواهد داشت، با بیان این موضوع که ساخت محورهای مواصلاتی مناسب از نان شب نیز واجب‌تر است، گفت: کل تلفات جاده‌ای کشوری مانند آلمان حدود یک‌هزار نفر در سال است اما در ایران سالانه بیش از 20 هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

پاک‌فطرت بابیان اینکه اهمیت توجه به بخش خدمات، ضرورت توجه به بخش گردشگری را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: شهر شیراز راهی جز توجه به صنعت گردشگری ندارد.

وی اضافه کرد: طبق آمارها حدود 70 درصد جمعیت شاغل شیراز در بخش خدمات، 2.5 درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مشغول به‌کار هستند که این آمار خود بیانگر جایگاه بخش خدمات در این شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار