مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان:
تابناک: مدیرامور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: صورتجلسه واگذاری سینماها ازبنیادشهید به حوزه هنری باحضور مسئولان بنیادشهید امضا وتمام اموال سینماها در ید حوزه قرارگرفته اماهنوزکلیدها رادریافت نکرده ایم.
کد خبر: ۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید مصطفی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با افتتاح پردیس سینمایی فرهنگ در فولادشهر اصفهان اظهار داشت: این پردیس سینمایی با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع و یک پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰ خودرو است که در روز پنج شنبه ساعت ۱۹ با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در این مکان قبلا یک سینما وجود داشته اما با اضافه کردن سالن بدنسازی مجاور سینما و پس از بازسازی اکنون دارای سه سالن مختلف با ویژگی‌های خاص خود است، ادامه داد: کل این پروژه حدود سه میلیارد تومان هزینه داشته و در مدت ۱۵۰ روز کاری بازسازی و تجهیز شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه سینمایی که پیش از این سالن بدنسازی بوده است با ۱۶۰ نفر ظرفیت به امکاناتی همانند صندلی های استاندارد، سیستم آکوستیک، سیستم اطفای حریق و تجهیزات به روز مجهز است، بیان داشت: این سالن سینمایی در استان از نظر تجهیزات منحصر به فرد است و بعد از دو سینمای کشور برترین سیستم دیجیتال در این سالن نصب شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه سالن اصلی سینما فرهنگ به روز و به سینما و سالن چند منظوره برای برگزاری همایش، تئاتر و موسیقی تبدیل شده است، گفت: این سالن مجهز به سیستم دالبی دیجیتال است و از نظر سیستم دیجیتالی چهارمین سالن پس از آزادی، پردیس هویزه و برج میلاد در کشور است.

وی با بیان اینکه این سینما مجهز به ۳۰۰ صندلی استاندارد است، ابراز داشت: این سالن پس از سالن‌های سینمای آزادی و هویزه سومین سالنی است که دارای صندلی‌هایی با استانداردهای لازم است.

حسینی تاکید کرد: در طبقه بالای این مجموعه دفتر سینماها، مجموعه سوئیت برای اسکان هنرمندان، سینمای ۵ بعدی با ظرفیت ۱۲ نفر و اتاق فرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این سینما فیلم های تولید "تری دی" را می توان نمایش داد، اضافه کرد: اتاق فرمان همانند سینما آزادی و برج میلاد توسط سیستم فروش بلیت کنترل می شود که به این معناست که سانس‌های سینمایی از باجه بلیت فروشی تعریف می شود.

وی با اعلام این نکته که این سینما با مشارکت شهرداری و حوزه هنری اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: فضای لابی این سینما نقش گالری و نقش خانه می تواند داشته باشد ضمن اینکه فضای ورودی لابی و بخشی از فضای خروجی مسقف شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری بیان داشت: تاکنون حوزه هنری اصفهان در بازسازی و تجهیز سینما سپاهان، کاشان، بهمن شهرکرد، یاسمن شاهین شهر، سالن سوره، بهار گز و غیره نقش داشته است.

هدف اصلی حوزه هنری از ساخت سینما ارتقای فرهنگ بوده است

وی در ارتباط با برگشت هزینه های این سینما گفت: این شهر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۲۰ هزار نفر نیز برای مسکن مهر اضافه خواهند شد که به یقین در استقبال از این سینماها موثر خواهد بود اما نکته اصلی این است که ما از ابتدا اقتصادی فکر نکردیم و هدف اصلی ما ارتقای فرهنگ بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه مردم لنجان، زرین شهر، مبارکه و فلاورجان نیز می توانند از امکانات این سینما استفاده کنند، گفت: ما معتقدیم که با ارزش گذاری برای مخاطب نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیمی از هزینه های این پروژه با شهرداری و نیمی با حوزه هنری بوده است، تصریح کرد: این پردیس سینمایی با ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات جزو چهار سینمای برتر کشور و منحصر به فرد در استان است.

سه سینمای بنیاد شهید در اختیار حوزه هنری قرار گرفت

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر روند واگذاری سینماهای بنیاد شهید به حوزه هنری گفت: صورت جلسه با حضور مسئولان بنیاد شهید امضا و تمام اموال سه سینمای مورد توافق قرار گرفته، در ید حوزه هنری قرار گرفته و برچسب خورده است.

وی گفت: البته هنوز کلید سینماها تحویل ما نشده و چندین بار قرار بود مسئولان تهرانی به اصفهان بیایند چرا که هنوز سالن ها را تحویل نداده اند.

وی اظهار داشت: به محض تحویل سینماها کار بازسازی آنها آغاز می شود که سینما ساحل به پردیس سینمایی ۵ سالنه مبدل می شود و سینما فلسطین نیز قابلیت بازسازی به عنوان سالن سینما و به ویژه تئاتر را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار