برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در موسیقی ۴۰ سورنا، ۴۰ نفر به طور همزمان با هم یک نغمه را می‌نوازند که این رویداد برای نخستین بار در کشور رخ می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در نشست خبری که با موضوع تسهیلات نوروزی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جلسات ستاد خدمات سفر به صور مرتب در طول سال برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی بسیاری متولی اجرای مصوبات این ستاد است.

وی افزود: رویکرد عمده اداره‌کل میراث فرهنگی در نوروز 96 مبتنی بر رعایت حقوق شهروندی، افزایش مشارکت مردم و نهادهای مردمی در برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های نوروزی و استفاده بهینه از منابع تاریخی و طبیعی در توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه تمرکز برنامه‌های نوروز در دولتخانه صفوی برگزار می‌شود، اضافه کرد: نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی در قزوین و سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که زمان برگزاری آن‌ها متفاوت است.

حضرتی‌ها با اشاره به اینکه پنج نمایشگاه هنری در ایام تعطیلات نوروز برپا می‌شود، عنوان کرد: نوروز در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده که محوریت آن با کشور ایران بوده و 11 کشور جهان عضو آن است.

این مسؤول تصریح کرد: کمتر رویدادی همانند نوروز وجود دارد که مورد قبول همه ادیان و مذاهب باشد و این نشان از اهمیت نوروز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: نمایشگاه عکس‌های معماری استان در آب‌انبار سردار برگزار می‌شود و از این پس رویدادهای هنری بسیار خوبی را در این آب‌انبار شاهد هستیم زیرا قبل از این هیچ نمایشگاهی برای عرضه آثار هنری در حجم و سایز بزرگ نداشتیم.

حضرتی‌ها تشریح کرد: نمایشگاهی از آثار نقاشی دانش‌آموزان با موضوع آثار تاریخی استان داریم که در مدرسه حیدریه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقه چوگان را برای ایام نوروز 96 پیش‌بینی کرده بودیم اما با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر افزایش بارش باران در نوروز، این رویداد مهم به هفته میراث فرهنگی در اردیبهشت ماه موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برگزاری رویدادهایی از قبیل کشتی پهلو به پهلو، ورزش‌های باستانی، نقالی و شبیه‌خوانی هم در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

حضرتی‌ها یادآور شد: همچنین شبیه‌خوانی مذهبی شاد در روزهای هفتم و نهم فروردین ماه 96 برگزار می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور رویداد 40 سورنا را در نوروز در قزوین داریم که 40 نفر به طور همزمان یک نغمه را می‌نوازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: 120 راهنمای گردشگری آماده هستند تا مسافران نوروزی را به بازدید از بناهای تاریخی و طبیعی استان دعوت کنند.

حضرتی‌ها ادامه داد: جشنواره بازی و اسباب بازی، تهیه و توزیع نقشه و بروشور معرفی استان از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در استان قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار