امام‌جمعه اصفهان:
تابناک: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در مراسم رونمایی از 7 كتاب دفاع مقدس بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات تاریخ جنگ تأکید کرد.
کد خبر: ۳۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 26 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در مراسم رونمایی از ۷ كتاب دفاع مقدس با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و جمعی از معاونان و مسئولان این ارگان برضرورت ثبت تاریخ دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: اهمیت زنده نگه‌داشتن جان‌فشانی‌های دفاع مقدس، در حد زنده نگه‌داشتن عاشوراست، چراکه این بسیجی‌ها دانش آموزان مکتب عاشورا هستند.

وی تصریح کرد: واقعه عاشورا به مدت نصف روز بود لیکن دفاع مقدس ما یک تاریخ ۸ ساله بود که راویان آن هنوز زنده هستند و وظیفه ما ثبت خاطرات آن دوران است.

طباطبایی نژاد افزود: اگر وجود مبارک ائمه معصومین (ع و حضرت زینب (س) نبود چیزی از واقعه کربلا به ما منتقل نمی‌شد، چراکه راویان و تاریخ نویسان آن دوران شیعه نبودند.

وی اظهار كرد: کوتاهی درزمینهٔ ثبت وقایع آن دوران جفایی است که به آیندگان خواهیم کرد و باید در مقابل آن‌ها پاسخگو باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به فرموده حضرت علی (ع) جهاد دری از درهای بهشت است که برای افراد خاصی باز می‌شود لذا باید جوانان امروز از روحیات، اهداف وزندگی آن‌ها باخبر باشند و از آن‌ها الگو بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین وضعیت آن است که ثبت این وقایع را خود رزمندگان به عهده گیرند، چراکه در آن فضا و حال و هوا حضورداشته‌اند و بهتر می‌توانند به تصویر بکشند.

وی هنر را ابزاری برای ثبت زیبای این خاطرات دانست و گفت: آیندگان ما باید بدانند چگونه یک نوجوان ۱۳ ساله در اين جبهه‌ها به‌جایی رسید که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران او را رهبر خود می‌داند.

هم‌چنین مسئول تبلیغات و انتشارات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته صدها جلد كتاب در حوزه شهيد و شهادت تهيه می‌شد و به نشر شاهد تهران ارسال می‌شد و چون آن‌ها آمادگي چاپ اين تعداد را نداشتند، برگشت می‌شد و بر آن ايراد می‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا علاءالدين، تصريح كرد: به حمدالله ناشران سپاه در استان قوت گرفته‌اند و در يك شبكه سه‌ضلعی ناشر، مؤلف و بنياد شهيد كار نشر اين آثار را آغاز كرده اند تا همان‌طور كه در فرهنگ جهاد و شهادت اصفهان پیش‌قراول بوده درزمینهٔ فرهنگ مكتوب ايثار و شهادت هم پيشتاز باشد.

وي "ماندگاران تاریخ”، "فرهنگ موضوعی وصایای شهدا”، "عشق بی‌پایان زهرا”، "از من بپرسند؟”، "والفجر تا مرصاد”، "سمت راست خاک‌ریز” و "وصف پرواز” را به‌عنوان اولين کتاب‌هایی كه با اين روش به چاپ رسيده عنوان كرد و گفت: اميدواريم اين اقدام منشأ خيرات و بركات فراواني در حوزه نشر ايثار و شهادت باشد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار