کد خبر: ۳۹۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 14 March 2017
به گزارش تابناک یزد،چهارمین همایش روز ملی ریاضیات و بزرگداشت خیام نیشابوری توسط دانشگاه امام جواد(ع) یزد و با مشارکت مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برگزار مي‌شود.

دكتر «بهزار كفاش» دبير اين همايش تصريح كرد: اين همايش در روزهاي 13 و 14 اردیبهشت‌ماه 1396 با هدف مهم عمومی کردن ریاضیات برگزار می‌شود.

وي از ديگر اهداف برگزاري اين همايش به معرفي علم رياضيات و تاثير آن بر علوم ديگر، بيان اهميت رياضيات و معرفي برخي كاربردهاي آن در ساير علوم، نمايش جنبه‌هاي پنهان، شيرين و جذاب رياضيات، معرفي خيام نيشابوري و ساير بزرگان رياضي يزد، ايران و جهان، اشاره كرد.

كفاش همچنين از برگزاري كارگاه‌هاي مختلف رياضيات، معرفي جنبه‌هاي متفاوت رياضيات با برپايي نمايشگاه، برگزاري برنامه‌هايي در ارتباط با نجوم و رصد ستارگان، علاقه‌مندي هر چه بيشتر نيرو‌هاي با استعداد و نوآور علم رياضيات و شناسايي و جذب علاقمندان به رياضيات و تشكيل يك انجمن به عنوان ديگر اهداف برگزاري اين دوره از همايش ياد كرد.

وي عنوان كرد: اين رويداد دو روزه با برنامه‌هاي متنوعي نظير سخنراني‌هاي علمي، كارگاه‌هاي آموزشي، تجليل از معلمان پيشكسوت، برنامه‌ي شب‌نشيني با خيام در بافت تاريخي يزد و غيره برگزار خواهد شد.

كفاش از جمله همكاران اين همايش را مركز استنادي علوم جهان اسلام( ISC )، انجمن رياضي ايران،پارك علم و فناوري و بنياد نخبگان يزد، دانشگاه‌هاي يزد و اميركبير تهران، اداره كل اموزش و پرورش استان و انجمن معلمان رياضي استان و غيره ذكر كرد.

به گفته‌ي اين مسئول، علاقمندان به كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين همايش ملي مي‌توانند از طريق سايت IJU.IR اقدام كنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار