دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی: امیدواریم پس از انتقال دارایی‌ها و سپرده‌ها ی نزد تعاونی‌های منحل شده به موسسه اعتباری کاسپین، موضوع حل شود.
کد خبر: ۳۹۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از بانک مردم، در گفتگویی که دکتر ولی الله سیف رئیس کل محترم بانک مرکزی با خبرگزاری اقتصاد ایران (econews.com) انجام داد در خصوص موسسه اعتباری کاسپین اظهار داشتند کاسپین نیز یک موسسه اعتباری است که ماموریت آن، ادغام هشت تعاونی اعتبار بود اما این موسسه هنوز نتوانسته کار ادغام را به انجام رساند و در حال حاضر برخی از این تعاونی‌های اعتبار به تازگی کار خود را آغاز کردند که مهم‌ترین آن فرشتگان است که البته مسوول آن بازداشت شده است.
وی افزود: باید به خاطر داشت با تغییر تابلوی موسسه و صدور دفترچه به نام موسسه کاسپین نمی‌توان گفت که این تعاونی‌ها در موسسه کاسپین ادغام شدند. اتفاقی که باید بیفتد این است که هیات‌های تسویه تعاونی‌های منحله به واگذاری دارایی‌ها و سپرده‌ها به موسسه کاسپین اقدام کنند که در حال حاضر همه تعاونی‌ها هنوز به این کار مبادرت نکرده‌اند.
سیف گفت: در این خصوص دادستان تهران در حال پیگیری موضوع است و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و امیدواریم پس از انتقال دارایی‌ها و سپرده‌ها نزد تعاونی‌های منحل شده به موسسه کاسپین، موضوع حل شود. در حال حاضر کسی که در تعاونی فرشتگان سپرده‌ای دارد، نمی‌تواند از موسسه کاسپین طلبکار باشد و باید پس از حل و فصل شدن این مسائل از کاسپین توقع داشته باشد.
وی در پایان گفت: در واقع باید ابتدا دارایی‌های تعاونی فرشتگان شناسایی و منتقل شده، سپس پاسخگویی ایجاد شود. این سوءتفاهمات ناشی از استنباط نادرست است و بانک مرکزی در مسیری صحیح رو به پیش است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
جناب آقای سیف با سلام
بنده بی سواد شما با سواد بنده نا آگاه حضرتعالی رئیس کل بانک مرکزی و آگاه بنده دچار سوء تفاهم شما درست اندیش
ولی چند تا سوال خیلی ساده را لطفا جواب بدین
1 - موسسه فرشتگان کی منحل شده ؟
2 - آیا اجازه جذب سپرده بعد انحلال داشت یا خیر ؟
3 - اگر نداشت چرا در بیست مرداد 95 از بنده سپرده اخذ کرده ؟ و بانک مرکزی چرا به وظائف خود عمل نکرده و این موسسه
را تعطیل نکرده و مانع جذب سپرده نشده ؟
4 - آیا نمیشه سوال کرد که بانک مرکزی عالمانه در این ارتباط سکوت کرده ؟
5 - آیا بازرسان شما این موارد اگر تخلف بوده را گزارش کردن یا نه ؟ اگر گزارش شده چرا جنابعالی چشم روی این کلاه برداری گذاشتین ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
چرا به نامه نماینده مجلس(قاضی پور ) جوابی داده نشد؟
تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
حتما نباید سیل و زلزله و فرو ریختن ساختمان و غیره باشد تا احساس همبستگی و وفاق ایجاد شود،اینجا حقی بزرگ از انسانهائی که تمام زندگی خود را برای گذراندن مخارج زندگی،خرج دانشجویانشان،ازدواج فرزندانشان،اجاره منزل وغیره ،با اعتماد به مسئولین سپرده گذاری کردند وحال اینچنین رها شده اند.شما می توانید با روشنگری ورسیدگی کمک بزرگی به مردم وهموطنان خود برای دریافت اموالشان باشید.
ایا نباید مالک به تمام تعهدات قانونی خود پایبند باشد؟
ایا سیستم بانکی می تواند به نفع مالک در اموال مردم تصرف کند؟
ایا مالک نباید خسارات وارده به خانواده ها بواسطه 9 ماه ضبط و توقیف اموال مردم ،را اعاده نماید؟
ایا مردم باید خسارت وجریمه زیاده خواهی مالک را بپردازند؟
اگر اموال مالک در داخل و خارج اگاهانه شناسائی شود،بالغ بر سی و شش هزار میلیارد تومان است،فقط اموال نهان در پ مشهد را بررسی کنید؛
چگونه است این افراد در موسسات و بانکهای دیگر سهام دارند وشناسائی نمی شود؟
چگونه همین افراد با عناوین دیگر وسهامداران صوری موسسه دیگری بنا کردند،تا همین مسیر را تکرار کنند؟
اگر یک نفر فرد معمولی هزار تومان تصرف در مال غیر بکند چه بلائی به سرش می اورند؛انگاه هزاران میلیارد تومان توسط مالک مصادره وتصرف می شود وسیستم بانکی به او راه کار فرار را هم میدهد.
انها ادعا می کنند قاضی را با خود همراه دارند وبا حکم قضائی به حقوق مردم تعرض کرده اند،در کجای دنیا در غیاب صاحب مال برای مال او تصمیم می گیرند؛مگر انکه اطلاعات غلط به قاضی داده باشند که انهم جرمی بزرگتر برای گمراهی سیستم قضا که همیشه حامی مردم بوده است،می باشد؛
زمانی که برای دو سال کلیه مدارک به نام موسسه با نام موجود،دردست مردم بوده است ،چگونه یک شبه همه چیز را انکار کردند ،انهم با حمایت سیستم بانکی وبا ادعای حکم قضائی؟
ادعا می کنند که اموال مالک در خارج وپروژه پ مشهد قابل دسترسی نمی باشد،انگاه چرا می خواهند مالک را با مصادره و تصرف دراموال مردم که نزد انها امانت است ،نجات دهند؟
چرا برای افراد خاص که سپرده داشتند ،همه مبلغ اصل پول و سودهای کامل تاروز اخر محاسبه وپرداخت شد؟
ایا برای مردم معمولی فریادرسی نیست؟
ایا تعرض به مال وجان مردم نقض حقوق بشر نیست؟
ایا مالک بدون حمایت سیستم بانکی می توانست چنین خیانتی در اموال مردم بکند؟
ایا موسسه جدید با مال حرامی که با اموال مردم تصاحب و کسب کرده است،می تواند ادامه دهد؟
تمام امید مردم مظلوم که اینچنین طی 9ماه مورد تعدی قرار گرفته اند،احیای اصل سپرده ها با سودهای متعلقه به همراه خسارات وارده طی این چندین ماه می باشد.
این با حمایت مسئولین ازاده و حامی مردم محقق خواهد شد تا درسی برای مالک وعواملش باشد ،زیرا انها در محفلهای خودشان اقدامات سیستم بانکی به نفع انها را نوعی زرنگی و فرار قانونی از تعهداتشان دانسته اند وخوشحالند که با کمک اقای س از مهلکه تعهدات قانونی پرداخت سپرده ها و سود مردم، به زعم خودشان رها شده اندوبا ارامش موسسه جدید خود را بنا می کنند وحالا انها مدعی مردم هستند.
اگر اینها درس نگیرند وخسارت ندهند ،هر روز شاهد موردی بدتر در جای جای این مملکت خواهیم بود که به خود حق بدهند درمال غیر تصرف کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار