شعرخوانی علیرضا قزوه برای آقاسی و پاسخ به تهدیدات آمریکا
قزوه گفت:نباید این‌طور باشد که بعد از کنفرانس ژنو تاکنون 8بار تهدید شویم و 8بار متن توافق‌نامه عوض شود.ما با وجود این همه تهدید حتی اجازه نمی‌دهیم از هنرمندان ما بازجویی کنید،چه برسد سرکشی به حوزه‌های نظامی!
کد خبر: ۳۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 26 May 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، کنگره ۵۲۰شهید هنرمند عرصه شعر و ادب کشور با عنوان «ترنم روان»در  سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
در آغاز این نشست علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه‌هنری کشور گفت: من می‌خواهم امروز به عنوان یک بسیجی هنرمند و کسی که به عنوان شاگرد احمد زارعی، جنگ را تجربه کرده است، همچنین به عنوان نماینده شاعران بسیجی بگویم که تا آخرین قطره خونمان از راه امام(ره) حمایت می‌کنیم زیرا موضع ما در مذاکره با آمریکا همان موضع رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: ما در صحنه نظامی حاج قاسم‌ها را داریم، افرادی که عظمت نام امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را در کشوری مثل عراق زنده کردند. ما شاعران وظیفه داریم و شاعران به دلیل نگاهی که دارند٨٠سال بعد را می‌بینند، نمونه‌اش اقبال لاهوری که سال‌ها قبل از فروپاشی شوروی این اتفاق را پیش‌بینی کرده بود.
وی یادآور شد: حضور در مشهد من را یاد خاطرات اولین کنگره طلاب کشور که چند روزی پس از رحلت امام(ره) و جانشینی رهبر معظم انقلاب برگزار شد، می‌اندازد؛ در آن سال‌ها با اینکه در سوگ از دست دادن امام راحل و دل شاد از بیعت با رهبر معظم انقلاب بودیم، توانستیم با شعرمان پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم.
قزوه افزود: می‌ترسم بعد از این همه سال شاعران ما در یک شیب تاریخی سکوت کنند. شهدا با نام حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) و رو به قبله شهید شدند، من نگرانم که این شهدا فراموش شوند.
این شاعر سرشناس انقلاب اسلامی در ادامه ضمن ذکر خاطره‌ای از شاعران، مرحوم آقاسی و ابوالفضل سپهر شعری درباره محمدرضا آقاسی خواند.
«تو محمدرضای آقاسی! بچه‌ چارراه مختاری! /کشته‌ صبح سوم خرداد! شاعری عزت است یا خواری؟ /تو محمدرضای آقاسی! بیمه هستی؟ نه -تلخ می‌خندد- /کاروبار تو چیست؟- شعر، آقا!- شعر؟ -یعنی هنوز بیکاری؟ /تو محمدرضای آقاسی! هدیه‌ها را چه می‌کنی؟ /- هدیه؟ (دوروبر را ببین! عزیز دلم! تو که از این همه خبر داری!) /جمعه شب -دیر وقت-مهرآباد- خسته می‌آمدیم از سفری /خسته از شعر - بر لبت سیگار، خستگی، سرفه، درد، بیماری /- با شمایم که زور و زر دارید، هیچ از درد ما خبر دارید؟ /درد ما را نمی‌توان گفتن با سیاست‌مدار ِ بازاری!...»
لازم به ذکر است در این کنگره بیش از ٢٠شاعر و نویسنده سرشناس کشور مانند حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، غلامرضا شکوهی، محسن پرویز، محمدحسین جعفریان، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمد نیک، رضا اسماعیلی، عباس باقری، ایرج قنبری، علی هوشمند، حمیدرضا شکارسری، عباس براتی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، قاسم رفیعا و... حضور داشتند که تعدادی از آنها حتی فرصت شعرخوانی هم نیافتند.
برچسب ها: قزوه ، آقاسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار