امام جمعه موقت شهرستان تایباد؛
حمایت از محرومان فقط وظیفه کمیته امداد و نهادهای حمایتی نیست بلکه باید همه دست به دست هم بدهند و باری از دوش فقرا و مستمندان بردارند.
کد خبر: ۳۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 10 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت الاسلام مرتضی محدثی امام جمعه موقت تایباد با تبریک 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد به دستور امام راحل(ره) گفت: کمیته امداد یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در طول عمر با برکت خود منشأ خیرات و برکات زیادی برای محرومان ، ایتام و پابرهنگان بوده است.
وی با بیان اینکه امدادگران باید خداوند را بخاطر شغل بزرگی که در سطح جامعه انجام می دهند، شکر کنند، تصریح کرد: کمک به فقراء و مستمندان و ایتام از دستورات موکد اسلام و بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) است چنان که کار امداد گران در تمامی ساعات عبادت محسوب می شود زیرا در خدمت محبوب ترین و باارزش ترین بندگان خداوند متعال یعنی فقراء هستند. 
حجت الاسلام محدثی، با اشاره به تشکیل کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) با فاصله کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امام راحل(ره) با نگاه ژرف و نافذی که نسبت به فقرا و مستمندان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب داشتند، دستور تشکیل کمیته امداد را صادر کردند و کاری که امدادگران در جامعه و خدمت به محرومان انجام می دهند، نوعی عبادت است.
خطیب موقت جمعه تایباد، وجه تمایز کمیته امداد را با سایر سازمان ها درخشش نام امام خمینی(ره) بر تارک این نهاد دانست و گفت: خوشبختانه خدمات کمیته امداد به محرومان و ایتام و خانواده های بی بضاعت متنوع و گسترده است.
حجت الاسلام محدثی عنوان کرد: از ریشه آموزه های دینی و قرآنی و سیره و روش بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) رسیدگی به فقرا و مستمندان است و باید متمکنین، ثروتمندان و کشاورزان و دامداران در راه خدمت به محرومان و ایتام تحت پوشش پیشگام باشند زیرا که خدمت به نیازمندان و ایتام تحت پوشش وظیفه همه است.
وی، کار فقر زدایی و خدمت به همنوع و محرومان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و ادامه داد: حمایت از محرومان فقط وظیفه کمیته امداد و نهادهای حمایتی نیست بلکه باید همه دست به دست هم بدهند و باری از دوش فقرا و مستمندان بردارند.
وی خاطرنشان کرد: کمک و خدمت به محرومان و ایتام و خانواده های بی بضاعت باید در بین متمکنین و ثروتمندان نهادینه شود.
همچنین در این دیدار، غلامرضا التفاتی مدیر کمیته امداد تایباد گفت: هم اکنون 2هزار و 694 خانوار باجمعیت نزدیک به 7 هزار نفر تحت پوشش خدمات مختلف کمیته امداد قرار دارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 346 یتیم تحت پوشش این نهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: حمایت خیران از مددجویان مشمول طرح اکرام ایتام کمیته امداد تایباد طی یازده ماهه سال جاری بیش از 376 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت پوشش کمک کردند.
التفاتی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و 20 حامی طرح اکرام از ایتام تحت پوشش حمایت های مادی و معنوی را انجام می دهند، افزود : خوشبختانه تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد تایباد دارای حامی هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام(ره) طرح های اکرام ایتام و محسنین را با مشارکت خیرین اجرا می کند، تصریح کرد : امسال 146 خانواده نیازمند در قالب طرح محسنین از مساعدتهای نقدی و غیر نقدی 217 حامی نیکوکار بهره مند شدند.
التفاتی یادآور شد: برای اجرای طرح مفتاح الجنه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با دعوت ازمسئولان و تهیه 20 سبدکالابه ارزش هر سبد 100 هزار تومان از 20 خانواده یتیم سرکشی و اهداء شد.
شایسته ذکر است: امدادگران کمیته امداد پس از این دیدار در مصلی نماز جمعه برای اقامه نماز حضور پیدا کردند.
امام جمعه موقت تایباد به مناسبت قرار داشتن در هفته احسان و نیکوکاری با حضور در کمیته امداد و دیدار با امدادگران آن اداره، با عملکرد و فعالیت های کمیته امداد از نزدیک آشنا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار