رجبلی از مردم درخواست كرد تا هنگام خریدهای نوروزی، به هیچ عنوان كارت‌های عابربانك خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و همچنین در هنگام سفرهای نوروزی با بارگذاری عكس‌های خود در شبكه‌های اجتماعی، موقعیت مكانی خود را اعلام نكنند.
کد خبر: ۳۹۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 09 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: حبيب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتای استان فارس امروز، ۱۸ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و رونق خریدهای نوروزی گفت: بسیاری از خرید و فروش‌هایی كه در پایان سال انجام می‌شود، با استفاده از كارت‌های عابر بانك صورت می‌گیرد كه در این مورد از تمام مردم تقاضا می‌شود كه هنگام خرید حتماً خودشان كارت را بكشند.

وی افزود: مردم از قرار دادن كارت‌های عابربانك خود در اختیار افراد غیر حتی فروشندگان به جد پرهیز كنند و از فروشندگان نیز درخواست می‌شود كه دستگاه كارتخوان را در اختیار خریدار قرار دهند تا خودشان كارت را كشیده و رمزشان را وارد كنند.

رجبلی با بیان اینكه همچنین در این ایام خرید‌های اینترنتی نیز رونق بیشتری دارد، گفت: مردم بسیار مراقب هرگونه معامله‌ای كه در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی انجام می‌دهند باشند چرا كه كلاهبرداران همواره در كمین هستند.

رئیس پلیس فتای استان فارس اظهار كرد: هم‌اكنون سایت دیوار برای خرید و فروش در فضای مجازی در حال فعالیت است اما از مردم می‌خواهیم كه هنگام خرید در این سایت هم بسیار هوشیار باشند چرا كه در برخی از موارد مشاهده شده است كه یا جنس تحویل مشتری نشده و یا اینكه یك خلاف دیگری در تحویل اجناس روی می‌دهد.

وی به مردم توصیه كرد كه برای خریدهای اینترنتی حتماً‌ از طریق سایت‌هایی كه دارای لوگوی E نماد است اقدام كنند و در این سایت‌ها زمانی نشانگر ماوس را روی این نماد قرار می‌دهیم تمام مشخصات سایت مشخص می‌شود و این لوگو در حقیقت نماد اعتماد الكترونیك است اما متأسفانه بسیاری از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی فاقد این لوگو هستند كه مردم باید بسیار مراقب كلاهبرداری‌ها باشند.

رجبلی همچنین از مردم خواست تا در هنگام سفرهای نوروزی و یا قبل از آن به هیچ عنوان اطلاعات سفر و یا عكس‌های سفر خود را در شبكه‌های اجتماعی قرار ندهند و ادامه داد: بسیاری از مردم گمان می‌كنند كه شبكه‌های اجتماعی امن هستند در حالی كه چنین نیست و فرد با قرار دادن عكس‌ها و اطلاعات سفر در شبكه‌های اجتماعی در حقیقت موقعیت مكانی خود را اعلام می‌‌كند و این یك زنگ خطر برای سوءاستفاده افراد مجرم است.

رئیس پلیس فتای فارس در پایان به مردم توصیه كرد كه در نگهداری تجهیزات هوشمند خود در سفرهای نوروزی بسیار كوشا باشند چرا كه محتوای این تجهیزات می‌تواند زمینه‌ساز سوءاستفاده مجرمان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار