کد خبر: ۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 25 May 2015
دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی تمایلی برای طرح استعدادیابی بدمینتون ندارد.

به گزارش تابناک خراسان رضوی مجید زرچی در گفت‌و‌گو با تسنیم مقدس اظهار داشت: هم اکنون تقویم اجرایی از سوی فدراسیون به استان‌ها ارسال نشده اما براساس آنچه از سوی فدراسیون اعلام شده بود مسابقات بدمینتون استانی به صورت همگانی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی افزود: در این مسابقات اولویت شرکت با کسانی بود که تاکنون در مسابقات بدمینتون استانی و کشوری شرکت نکرده بودند؛ پس از اینکه افراد بر‌تر استانی این دوره از مسابقات معرفی شوند جهت حضور در مسابقات منطقه‌ای شرکت می‌کنند.

زرچی بیان کرد: پس از اینکه افراد بر‌تر به مسابقات منطقه‌ای راه یافتند باید در مسابقات منطقه‌ای شرکت کنند و پس از آن افراد بر‌تر هر منطقه جهت مسابقات کشوری انتخاب می‌شوند که در همین راستا با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات، کشور به هفت منطقه تبدیل شده بود خراسان رضوی و خراسان شمالی و جنوبی با هم در یک منطقه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات نیز استان‌های تهران، مرکزی، خراسان رضوی، زنجان، خرم آباد و ساری و اصفهان به عنوان پایلوت منطقه‌ای انتخاب شدند؛ پس از دوره استانی، دوره منطقه‌ای در چهار مرحله برگزار می‌شود که در تاریخ 4 مرداد ماه، 27 شهریور ماه، 27 آذر ماه مراحل منطقه‌ای این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی گفت: پس از برگزاری چهار دوره مسابقه منطقه‌ای، در تاریخ 9 اسفند ماه سال جاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی تهران و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار می‌شود که این مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود.

زرچی گفت: بنا بر صحبت‌هایی که با ریاست فدراسیون داشتیم تقویم اجرایی مسابقات تا بعد مسابقات قهرمانی کشور ارسال نمی‌شود اما هم اکنون خراسان رضوی تقویم داخلی (استانی) خود را بسته که در همین راستا امسال خراسان رضوی کلاس‌هایی همچون کلاس اوقات فراغت دانش آموزان، داوری و مربیگری را در سطح استان برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌هایی که هیئت بدمینتون خراسان رضوی دارد تمامی ارگان‌ها می‌توانند جهت برگزاری کلاس‌های داوری و مربی‌گری برای ارگان خود به این هیئت درخواست دهند تا هیئت بدمینتون استان این کلاس‌ها را برای تمامی نهاد‌ها برگزار کند اما در همین راستا امسال هیئت بدمینتون نیز برای مربیان و داوران خود هیچ کلاسی برگزار نمی‌کند.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی بیان کرد: از سوی هیئت بدمینتون استان برای سال 94 برنامه‌ها و مسابقات زیادی در نظر گرفته شده که می‌توان به برگزاری مسابقات دهه فجر، مسابقات 13 آبان و جام رضوی که با همکاری آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود اشاره کرد.

زرچی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه «تا چه مقدار طرح‌های استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش در خراسان رضوی اجرایی می‌شود»، تصریح کرد: در سال گذشته هیئت بدمینتون خراسان رضوی با همکاری آموزش و پروش استان تنها توانست یک ناحیه را از 7 ناحیه موجود در شهر مقدس مشهد استعدادیابی کند که این افراد دانش آموزان کلاس‌های چهارم، پنجم و 6 بودند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تنها ناحیه‌ای که برای طرح استعدادیابی به پای کار آمد ناحیه هفت مشهد مقدس بود که در آن از 160 نفری که جهت طرح استعدادیابی حضور پیدا کرده بودند 40 نفر انتخاب شدند که هم اکنون به دنبال این هستیم که از این مقدار 10 نفر را جهت پرورش به صورت حرفه‌ای در بدمینتون آماده سازیم.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش تمایل چندانی جهت حضور در طرح‌های استعدادیابی را ندارد، گفت: همه به این مسئله اذعان دارند که هر ناحیه آموزش و پرورش دارای یک سالن تخصصی است اما هم اکنون آموزش و پرورش تمامی این سالن‌ها را به افراد و ارگان‌های شخصی اجاره داده است.

زرچی بیان کرد: اگر هم اکنون شما به یکی از سالن‌های نواحی آموزش و پرورش بروید جدا از اینکه تا ساعت 2 بامداد فعالیت می‌کنند اگر با خواهش و تمنا بخواهی که برای دو ساعت سالن را جهت آموزش، خود دانش آموزان آموزش و پرورش در اختیار بگذراند می‌گویند که چنین چیزی امکان پذیر نیست؛ بنا بر این می‌توان آموزش و پرورش را در این موارد عدم تمایل به همکاری دانست.

وی تصریح کرد: یکی از عللی که آموزش و پرورش خراسان رضوی سالن‌های خود را جهت تمرین و استعدادیابی دانش آموزان خود قرار نمی‌دهد به این علت است که می‌گویند این هزینه به حساب استان وارد نمی‌شود بلکه به صورت مستقیم به حساب خزانه ریخته می‌شود.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه «سالن‌های موجود بدمینتون خراسان رضوی اختصاصی هیئت بدمینتون است یا خیر؟»، گفت: هم اکنون سالنی که در مجموعه سجاد مشهد واقع است اختصاصی خود هیئت بدمینتون است چرا که در زمانی که ما این سالن را در اختیار گرفتیم تنها یک سوله ساده بود که در آن 500 میلیون تومان هزینه کردیم.

زرچی بیان کرد: در سال گذشته فدراسیون بدمینتون تنها یک میلیون تومان کمک کرد و هم اکنون حدود 5 سالی است که کمکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نشده اما این در حالی است که هیچ کدام از این مبالغ کفاف یک ماه یکی از هزینه‌های هیئت را هم نمی‌دهد چرا که تنها قبض برق مجموعه سالن سجاد 500 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: در بحث سالن‌های موجود در شهر مقدس مشهد که در اختیار هیئت بدمینتون قرار دارد 2 سالن متعلق به آموزش و پرورش است که اجاره آن پرداخت می‌شود؛ وضعیت سالن در شهرستان‌ها هم وضعیت خوبی ندارد اما سالن شهرستان نیشابور چند سالی است که آماده بهره برداری شده اما به این سبب که کف پوش ندارد نمی‌توان از آن استفاده کرد.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بحث بدمینتون دارد اما هم اکنون 7 سالی است که تنها آهن‌های آن نصب شده و با توجه به اینکه این سالن به زمان دولت احمدی‌نژاد باز می‌گردد هیچ بحثی در ارتباط با ساخت این مجموعه و تکمیل آن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار