مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین درختکاری خبر داد؛
مشاور معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای شرکت در مراسم درختکاری به استان خوزستان و شهرک صنعتی باغملک سفر کرد
کد خبر: ۳۹۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 08 March 2017
 پریچهر سلطانی در این آئین با اشاره به صدور دستورالعمل سراسری در راستای حضور دانش آموزان دختر و بانوان در شهرک های صنعتی کشور و شرکت در مراسم درختکاری اظهار کرد: توسعه پایدار و محیط زیست منوط به آموزش است، دختران، مادران و بانوان نقش مؤثر و بسزایی در حفظ و ارتقای محیط زیست و به تبع آن ایجاد توسعه پایدار دارند همچنین صدور چنین دستورالعملی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان دختر ، مربیان و مادران آنها با فضا و پتانسیل های شهرک های صنعتی است، امروزه توسعه کارآفرینی منوط به فعال سازی بخش خصوصی و به ویژه فعالیت بانوان در این بخش است اما پیش نیاز تحقق چنین امری فرهنگ سازی می باشد.

وی با تشریح آمار شهرک ها و نواحی صنعتی فعال در سطح استان خوزستان اظهار کرد: حدوداً 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارند اما در مجموع تعداد بانوانی که نسبت به راه اندازی شرکت، کارگاه یا کارخانه در شهرک های صنعتی استان اقدام نموده اند 10 نفر می باشد، دلیل چنین وضعیتی چیست؟ با توجه به نرخ بیکاری کشور و بانوان فارغ التحصیل، توانمند و متخصص چه عاملی منجر به عدم مشارکت بانوان در بخش خصوصی و توسعه کارآفرینی می شود؟

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: شورایی تحت عنوان شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین در سراسر کشور با عضویت نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل شده است، این شورا اهدافی مانند رونق اقتصادی و توسعه تولید در زمینه های مختلف با مشارکت بانوان، برطرف نمودن مشکلات بانوان کارآفرین، ترغیب بانوان نسبت به فعالیت در بخش های تولیدی و خدماتی را پیگیری می نماید.

سلطانی تصریح کرد: شهرک های صنعتی به لحاظ فراهم بودن زیر ساخت ها، عدم نیاز برای طی نمودن مراحل طولانی اخذ برخی مجوزها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و تسهیل شرایط توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ظرفیت مناسب و مطلوبی برای فعالیت بانوان به شمار می روند، در همین راستا تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان تعاون، کار و امور اجتماعی منعقد شده است که بر مبنای این تفاهم نامه شرایط فعالیت در بخش های خدماتی مانند راه اندازی مهد کودک، مراکز بهداشتی- درمانی، آموزشی، رفاهی، مشاوره ای و ... ایجاد و بانوان کارآفرین در این حوزه ها ورود نمایند.

در ادامه، معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: احترام به خود، دیگران و محیط زیست از جمله نکات حائز اهمیت است، اگر در حال حاضر محیط زیست در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد ناشی از عدم احترام گذاردن به آن توسط انسان ها است در حالی که محیط زیست متعلق به تمامی نسل ها می باشد.

علی مهدی پور میزان فضای سبز شهرک های صنعتی استان را 170 هکتار برشمرد و افزود: از این مقدار، 72 هکتار که میزان بسیار قابل توجهی است در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.

وی ادامه داد: به منظور بهینه سازی مصرف آب شبکه آبیاری قطره ای به طول 110 کیلومتر در سطح شهرک های صنعتی استان اجرا شده است و در سال آینده عملیات استفاده از پساب حاصل از فرایند تصفیه خانه های شهرک های صنعتی برای آبیاری فضای سبز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به احداث نخستین بوستان مرکبات استان در شهرک صنعتی اندیمشک عنوان کرد: این بوستان به مساحت 8 هکتار و با کاشت درختان مثمر به واسطه شرایط ایده آل شمال استان برای ثمر دادن این درختان اجرایی شد و همین برنامه در مساحتی قریب به 3 هکتار در شهرک صنعتی باغملک نیز اجرا خواهد شد.

 مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان از واحد تولید ظروف یک بار مصرف که توسط یک سرمایه گذار خانم در شهرک صنعتی باغملک فعالیت می نماید بازدید نمود، مدیر عامل این واحد کمبود سرمایه در گردش و متعاقباً عدم توانایی خرید مواد اولیه مورد نیاز از بورس و خرید غیر نقدی از بازار آزاد و الزام به پرداخت سود را از مشکلات واحد تولیدی خود برشمرد.

افتتاح واحد پلاستیک سازی سروستان، نشست با مدیران واحدهای صنعتی-تولیدی مستقر در شهرک صنعتی باغملک و مشارکت در کاشت 300 نهال با دانش آموزان دختر و انجمن محیط زیست از دیگر برنامه های اجرا شده توسط وی دراین شهرک بود.

منبع: تابناک
برچسب ها: پریچهر سلطانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار