در قالب طرح رضوان؛
605 واحد مسکونی با اعتبار بیش از 3 میلیارد و 145 میلیون تومان در 11 ماهه امسال ساخته شده و یا در حال ساخت است که 183 واحد آن شهری و 422 مورد آن روستایی می باشد .
کد خبر: ۳۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 07 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهندس محمدرحیم صحراپیما مدیر امور مهندسی ساختمان و تامین مسکن کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه مسکن بیشترین هزینه را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است، گفت: مهمترین اولویت کمیته امداد برای توانمند کردن خانواده ها، خانه دار کردن آنهاست چراکه افراد بیش از نیمی از درآمد ماهیانه شان را به بخش اجاره بها اختصاص می دهند در حالیکه اگر مددجویان مسکن داشته باشند، پرداخت اجاره بها حذف و به پس انداز آن و یا رفع سایر مشکلات منجر می شود.
وی با بیان اینکه یکی از سرفصل های کاری در واحد مشارکت های مردمی طرح رضوان است که کمک به خانه دار شدن نیازمندان و محرومان می کند، اظهار کرد: نیکوکاران در قالب طرح رضوان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از یک میلیارد و 796 میلیون تومان کمک کردند که با توجه به ادامه دار بودن این طرح این رقم تا پایان سال افزایش خواهد داشت.
صحراپیما میزان اعطای تسهیلات بلاعوض کمیته امداد برای احداث مسکن به مددجویان شهری را تا سقف 25 میلیون تومان و به مددجویان روستایی تا سقف 15 میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: 605 واحد مسکونی با اعتبار بیش از 3 میلیارد و 145 میلیون تومان در 11 ماهه امسال ساخته شده و یا در حال ساخت است که 183 واحد آن شهری و 422 مورد آن روستایی بوده است .
وی ادامه داد: در مجموع در سال گذشته یک هزار و 231 واحد روستایی با اعتبار 4 میلیارد و 660 میلیون تومان و 287 واحد شهری با اعتبار 3 میلیارد و 203 میلیون تومان ساخته شد و مددجویان تحت حمایت را خانه دار کرد.
مدیر مسکن کمیته امداد استان سرفصل کاری دیگر این اداره را کمک به انجام تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: این نهاد تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان به تعمیرات جزئی و تا 4 میلیون و 500 هزار تومان به تعمیرات کلی مساعدت می کند و خوشبختانه در 11 ماهه امسال 2 هزار و 388 تعمیر با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 713 میلیون تومان انجام شده  در حالی که در سال گذشته 3 هزار و 755 مورد تعمیرات با اعتبار بیش از 4 میلیارد تومان صورت گرفته است. 
صحراپیما با بیان اینکه به دلیل مشکلات اعتباری در سال های گذشته تعدادی از مسکن مددجویان نیمه تمام مانده بود، یادآور شد: در 11 ماهه امسال 533 واحد مسکن نیمه تمام با اعتبار بیش از 190 میلیون تومان تکمیل و به مددجویان تحویل داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار