مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی شوشتر و گتوند که توسط بانوان مدیریت می شوند بازدید کرد
کد خبر: ۳۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 07 March 2017
 پریچهر سلطانی از واحدهای صنعتی سبزچین طلایی واقع در شهرک صنعتی شوشتر با رویکرد تهیه سبزیجات آماده طبخ بازدید کرد، مدیر عامل این واحد صنعتی فعالیت رقیبان  فاقد مجوز را عامل مهمی در عدم رونق کافی واحد خود دانست و همچنین نسبت به جرایم سنگین ناشی از دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات اخذ شده از بانک اعتراض کرد.

مهناز مهری گفت: در حال حاضر در هر شیفت کاری 15 نفر شاغل هستند و با توجه به فعالیت دوشیفته واحد صنعتی سبزچین طلایی این واحد برای 30 نفر اشتغال زایی کرده است اما به دلیل مشکلات مالی، سخت گیری های بانک که وی را به میزان 20 میلیارد ریال بابت دیرکرد در بازپرداخت مبلغ 7 هزار میلیون ریال بدهکار می داند و همچنین مشکل تفکیک سند واحد تولیدی به دلیل مشاع بودن زمین های شهرک صنعتی و مشکلاتی که برخی از واحدها دارند اما دامن گیر تمامی واحدها می شود بهره برداری از ظرفیت واقعی واحد صنعتی برای وی مقدور نمی باشد.

در ادامه این بازدید؛ سلطانی از صنایع غذایی ماهور با رویکرد تولید و فرآوری گیاهان داروئی و سبزیجات خشک شامل مزرعه گیاهان داروئی و گلخانه پایلوت واقع در شهرک صنعتی شوشتر و کارخانه واقع در شهرک صنعتی گتوند بازدید به عمل آورد، مدیرعامل صنایع غذایی ماهور گفت: محصولات غذایی ماهور در سال 85 شروع به کار کرد اما به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه و واردات سبزیجات خشک مشابه فاقد کیفیت و قیمت پایین از چین این واحد تعطیل شد.

معصومه بهمن ادامه داد: طی مدت زمان تعطیلی به مطالعه در خصوص یافتن گیاهان داروئی جدید و بازارهای نوین برای راه اندازی کارخانه پرداختم و به طور خاص گیاه استویا را برای سرمایه گذاری و کشت به لحاظ نیاز مبرم و نو بودن این ایده در خوزستان انتخاب کردم، نشاء این گیاه از کشور پاراگوئه وارد و در مزرعه یک هکتاری کاشت و  با نتیجه موفق به ثمر نشست در حال حاضر پیگیر قلمه زنی نشاء این گیاه در راستای خودکفایی و عدم نیاز به وارد کردن آن هستم.

وی میزان اشتغال زایی خود را تا این لحظه که هنوز این گیاه به مرحله کشت نهایی و فرآوری در کارخانه نرسیده است 18 نفر دانست و مشکلات بانکی اعم از جرایم هنگفت و ..  که مانع به اتمام رساندن مراحل اجرای گلخانه یک هکتاری مدنظر برای کاشت استویا می شود را مهم ترین مانع برای عدم توسعه واحد خود برشمرد.

بر اساس این گزارش، استویا شکر داروئی و گیاه معجزه گر برای درمان بیماران دیابتی به شمار می رود و قدرت شیرین کنندگی آن 300 برابر شکر معمولی است، این گیاه در صنایع غذایی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد و کاشت و فرآوری آن بسیار مقرون به صرفه است زیرا هر 100 هکتار کشت استویا معادل 6000 هکتار چغندر، شکر تولید می کند و تأمین کننده سلامت جامعه ای که آمار بالایی در بیماران دیابتی دارد محسوب می شود.

مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین از یک واحد پلاستیک سازی در شهرک صنعتی گتوند با رویکرد تهیه و تولید جعبه های پلاستیکی مورد نیاز برای بسته بندی میوه جات بازدید به عمل آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار