مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:
هزار نفر از معلولین ضایعه‌نخاعی خراسان رضوی، زمینه‌ها و شرایط توانمندشدن را دارا می‌باشند اما اعتبارات دولت برای این کار کافی نیست.
کد خبر: ۳۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 04 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،حمیدرضا پور یوسف گفت: برای استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در کار توانمندسازی معلولین ضایعه‌نخاعی، این کار به تشکل‌های مردم‌نهاد واگذار شده است.
وی گفت: به دلیل اینکه سرفصل‌های خدمت‌رسانی به مددجویان تنوع بیشتری یافته و از سویی، اعضای جامعه‌ی هدف سازمان در حال افزایش است، اعتبارات کافی به طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده، اختصاص نمی‌یابد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی،افزود: اجرای طرح توانمندسازی معلولین ضایعه‌نخاعی استان از سال 93 به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شده و در طول سه سال گذشته بیش از 300 نفر از این مددجویان، توانمند شده‌اند.
پوریوسف یادآور شد: در حال حاضر هزار و 440 معلول ضایعه‌نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد، هزار نفرشان زمینه‌ی توانمندی دارند.
فردوسی اضافه کرد: در خواست بهزیستی استان برای سهمیه‌ی توانمندی این مددجویان در سال جاری، 150 نفر بود که متأسفانه اعتباری که تا کنون اختصاص یافته تنها برای توانمندسازی 50 نفر کفایت می‌کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از معلولین ضایعه‌نخاعی استعدادها و توانایی‌های زیادی دارند که می‌توانند در صورت آموزش و امکانات لازم، از آن بهره‌مند شده و به استقلال اجتماعی برسند گفت: خانواده نقش مهمی در توانمندشدن این گروه از معلولین دارند.
پوریوسف  خاطر نشان کرد: نتایج بسیار خوبی از این طرح حاصل شده که به عنوان نمونه می‌توان به معلول ضایعه‌نخاعی اشاره کرد که اکنون گل‌سازی دارد و از محل درآمد آن سه خانواده را اداره می‌کند یا یک معلول ضایعه‌نخاعی گردنی که پس ازتوانمندسازی، از طریق مشاغل مرتبط با اینترنت، ارتزاق می‌کند.
وی گفت: کسانی که اطلاعاتی راجع به ضایعه‌نخاعی‌ها دارند می‌دانند که معلولین گردنی، چه وضعیتی دارند و تا چه اندازه در حرکت و کارهای عادی روزانه دچار محدودیت هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: اتفاقی که در توانمندی این گروه می‌افتد شبیه یک معجزه است و با آموزش و کار عملیاتی و مددکاری بسیار زیاد امکان‌پذیر است.
وی گفت: چنین کار دشوار و زمان‌بری طبعا اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد که از عهده‌ی بهزیستی برنمی‌آید و خیرین باید در این کار مشارکت کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: مثلا برای توانمندسازی 5 نفر از این مددجویان تنها 10 میلیون تومان به سازمان مردم نهاد طرف قرارداد داده شده که از نظر ما هم بسیار ناچیز است و باید مردم به این سازمان‌ها برای توانمندشدن معلولین ضایعه‌نخاعی یاری برسانند تا این عزیزان بتوانند به استقلال نسبی برسند و از گوشه‌ی انزوا و عزلت خانه رها شوند.
پوریوسف اظهارداشت: در سال جاری 9 شهرستان گناباد، کاشمر، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان چناران و مشهد برای اجرای این طرح در استان انتخاب شده اند و تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان‌ها وارد این میدان شده‌اند که امیدواریم از سوی خیرین شهرستان‌ها مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار