مشاور امور گلخانه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۳۸۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 03 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر بنی عامری با بیان مطلب فوق افزود: توسعه گلخانه‌ها در دنیا و در کشور ما برای مقابله با پدیده خشکسالی و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌شود و به همین منظور ردیف‌های اعتباری با اولیت به  توسعه گلخانه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: هدف از توسعه گلخانه‌ها انتقال کشتها از فضای باز به داخل گلخانه‌هاست تا بتوان سفره‌های آب زیر زمینی را به تعادل رساند.

وی با اشاره به اینکه در توسعه گلخانه‌ای بازار محصولات نیز دیده شوند، گفت: نیاز سنجی از بازارهای منطقه داشته باشید و متناسب با نیاز آنها محصول تولید کنید.

بنی عامری همچنین از برنامه‌ای در خصوص ارتقاء دانش فنی و اموزشی بهره‌برداران و کشاورزان گلخانه‌ای خبر داد و افزود: بسته‌های آموزشی و جلسات توجیهی در این خصوص صورت خواهیم داد.

در ادامه دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ای در دستور کار سازمان قرار دارد گفت: تاکنون 162 هکتار موافقت اصولی برای تاسیس گلخانه‌ها صادر نموده‌ایم که برای امسال برنامه‌ ما حدود 50 هکتار توسعه بود.

شهبازی سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه را 40 هکتار بیان کرد و خاطرنشان کرد: در گلخانه‌ها حدود 250 تن در هکتار محصول تولید و به بازار مصرف روانه می‌شود.

شهبازی عملکرد گلخانه‌ها را بالا دانست و تصریح کرد: حدود 7 برابر بیشتر از فضای باز در  واحد سطح تولید دارد.

شهبازی اضافه کرد: حدود 4 هکتار نیز توسعه کشت‌های نشائی داریم که تولید گوجه فرنگی می‌کند که 2 تا 3 آبیاری کاهش خواهد یافت.

وی از کشت نشائی سایر محصولات سبزی و صیفی مانند ذرت، کلزا و چغندرقند در گلخانه‌ها خبر داد که در دستور کار قرار دارد.

شهبازی گفت: برنامه‌ای 5 ساله برای افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای داریم تا سطح گلخانه‌های استان به یک‌هزار هکتار برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار