به گزارش تابناک تبریز همکاران و پرسنل شهرداری منطقه ۶ تبریز طی اقدامی خود جوش و خیرخواهانه با تکمیل فرم ثبت نام پیوند اعضا نسبت به اهدا اعضای بدن خویش اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۳۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 01 March 2017
به گزارش تابناک تبریز همکاران و پرسنل شهرداری منطقه ۶ تبریز طی اقدامی خود جوش و خیرخواهانه با تکمیل فرم ثبت نام پیوند اعضا نسبت به اهدا اعضای بدن خویش اعلام آمادگی کردند.
همکاران و پرسنل شهرداری منطقه ۶ تبریز طی اقدامی خود جوش و خیرخواهانه با تکمیل فرم ثبت نام پیوند اعضا نسبت به اهدا اعضای بدن خویش اعلام آمادگی کردند.
به گزارش آرمان تبریز،شهردار منطقه ۶ تبریز با تاکید بر اهمیت اهدا عضو زندگی بخشی به انسانها گفت: هر یک از اعضای بدن ما با عمل پیوند کلیه، کبد، قلب، ریه‌ها و سایر اعضا و بافتهای بدن می‌تواند حیات بخش انسانهای دیگر باشد.

شمس اله فیروزیان افزود: تک تک ما باید خود را در ترویج فرهنگ اهدای عضو موثر دانسته و با توسل به فرهنگ دیرین و روح انسان دوستانه ایرانیان این عمل خیر را به فرهنگی جا افتاده و مرسوم جامعه تبدیل کنیم.

وی  تصریح کرد: یک انسان در دوران حیات خود تلاش می کند منشا خیر و خوبی‌ها باشد و چه شایسته است که دامنه این خیرخواهی پس از مرگ نیز با اهدا عضوی از بدن به مادر، پدر و یا کودکی معصوم حیات بخشد.
در ادامه این جلسه رسول زارع زاده، مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی، گفت: من حامل پیام از طرف جامعه پزشکی هستم برای تقدیر از پرسنل محترم شهرداری منطقه ۶ که  به عنوان اولین شهرداری در بحث اهدا عضو قدم پیش گذاشته  و بطور داوطلبانه در این امر خیر وارد شده اند.

وی افزود: این موج باعث خواهد شد در دیگر مناطق و سازمانها نیز در حوزه اهدا اعضا در استان فرهنگسازی شایسته ای انجام شود.

زارع زاده تصریح کرد: در کشور ما ۲۷ هزار نفر منتظر دریافت عضو هستند، پدر، مادر و کودکان معصومی که در صف مرگ هستند و روزانه ۷ تا ۱۱ نفر از این عزیزان فوت می کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت اهدای عضو ساعتها سخن می طلبد، گفت: ۳۰۰ نفر در فرایند اهدا عضو تلاش می کنند تا یک پیوند انجام شده و یک نفر به زندگی بازگردد.

مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مجوز راه اندازی پیوند اعضای شمالغرب کشور که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ؛ و با همت و تلاش بسیج جامعه پزشکی استان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بخش پیوند اعضا برای اولین بار در شمالغرب کشور در اردیبهشت سال آینده طی هفته سلامت راه اندازی خواهد شد.

مسول هماهنگی پیوند اعضا بسیج جامعه پزشگی آذربایجانشرقی و عضو هیئت مدیره انجمن پیوند ایرانیان ،که خود بعد از انجام عمل پیوند کبد توانسته است  از رشته دکتری تخصصی روان شناسی قبول و در این رشته تحصیل کند معتقد هست چون پیوندی ها بهتر از همه این با این درد آشنا هستند، در جریان دیدار وزیر بهداشت درخواست اعتبار راه اندازی پیوند شمالغرب را نمودیم که مراتب مورد موافقت ایشان قرار گرفت و به زودی شاهد افتتاح این مرکز مهم در تبریز خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :