چهارمین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر استان خراسان رضوی به میزبانی اداره کل راه آهن خراسان
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی خبر داد:730 هزار صندلی برای قطارهای مشهد اختصاص پیدا کرده است
کد خبر: ۳۸۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 28 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،در آستانه نوروز 96 و با توجه به اهمیت سفرهای این ایام چهارمین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر استان خراسان رضوی به میزبانی اداره کل راه آهن خراسان با حضور معاونت امور هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر امور هماهنگی زائرین استانداری، مدیرکل راه آهن خراسان، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون فرماندار شهرستان مشهد، ریاست پلیس راهور استان، مدیرکل حج و زیارت استان، مدیریت اماکن آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران استانی عضو ستاد اجرائی خدمات سفر صبح امروز برگزار شد.
در این جلسه حسین زارع صفت، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر به تشریح مصوبات جلسات قبلی پرداخته و نتیجه اقدامات منعکس شده را ارائه نمود.
مدیرکل راه آهن خراسان نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تشریح فعالیت های این اداره کل گفت: در ایام نوروز 96 یک میلیون و 640 هزار صندلی برای قطارهای مسافری در کل کشور ایجاد شده که 730 هزار صندلی مربوط به قطارهای مسافری منتهی به مشهد مقدس می باشد.
 مهندس ضیائی مهر افزود: در واقع از ظرفیت موجود در نوروز، 45درصد صندلی ایجاد شده مربوط به محور منتهی به مشهد می باشد و همچنین 50 درصد کل قطارهای مسافری نوروزی تعریف شده منتهی به مشهد مقدس می باشد.
وی اظهار داشت: در نوروز 96، 92 رام قطار مسافری با ظرفیت روزانه 35 هزار و536  نفر تردد خواهد نمود و قطارهای مسافری از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته یکسان اما از لحاظ کیفی شاهد ارتقاء خدمات خوب و شایسته ای برای مسافرین و زائرین امام هشتم(ع) و نوروز متفاوتی با سال های گذشته خواهیم بود.
مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به آمادگی راه آهن ج.ا.ا جهت برقراری قطارمسافری مشهد – کربلا و  استفاده از ظرفیت قطارهای حومه ای افزود: می بایستی از ظرفیت های موجود قطارهای حومه ای برای گردشگری استانی به خصوص در ایام نوروز استفاده شود. 
در ادامه جلسه اعضاء و کمیته های ستاد به تشریح برنامه های نوروزی پیش بینی شده خود پرداختند و و پیشنهادات ایشان مورد بحث و بررسی در جلسه قرار گرفت.
 همچنین محمد حسن واحدی، ، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی به بحث روستاهای اطراف شهر مشهد که نقاط توریستی تعریف شده از سوی سازمان گردشگری می باشد، پرداخت و بیان کرد: می بایستی برنامه های لازم برای این اماکن هم برنامه ریزی و در موعد لازم اجرائی شود.
واحدی،همچنین به بحث ارسال اقدامات پیش بینی کمیته ها  و همچنین اجرای مانور خدمات در تاریخ 25/12/1395 در محل کمپ غدیر اشاره و اظهار امیدواری نمود که شاهد نوروز متفاوت در سال 96 از نظر عملکرد کلیه دستگاههای ذیربط خدمت رسانی باشیم.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان باید به برنامه های نو و خاص جهت ارائه به زائرین اصرار ورزند که با سال های گذشته متفاوت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار