مدیر مرکز فرهنگی رسالت شهرداری مشهد بیان کرد:
مدیر مرکز فرهنگی، اجتماعی رسالت شهرداری مشهد گفت: حاشیه شهر به ویژه مناطقی چون همت‌آباد از فقر فرهنگی رنج می‌برند؛ این مناطق نیازمند توجه جدی در عرصه فرهنگ هستند.
کد خبر: ۳۸۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 28 February 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفرحی  شهرداری مشهد، مدیر مرکز فرهنگی، اجتماعی رسالت  گفت:  علی رغم اینکه منطقه‌ی همت آباد بین 35 تا 40 هزار نفر جمعیت ساکن دارد از امکانات رفاهی و خدمات شهری برخوردار نیست و  در زمره‌ی حاشیه حاشیه‌های شهر محسوب می‌شود.
وی اظهارکرد: اغلب قشر ساکن در این منطقه از طبقه کارگر و محروم جامعه محسوب می شوند و توانایی پرداخت هزینه خدمات شهری به شهرداری را ندارند وآسیب‌های اجتماعی دراین منطقه در مقایسه با سایر مناطق شهرمشهد رو به افزایش است.  
مدیراین مرکز با تاکید براینکه  تا کنون از سوی شهرداری مشهد، 18 بسته فرهنگی و ورزشی در این منطقه به اجرا درآمده است؛ گفت: بیش از پنج هزار نفر از طرح‌های آموزشی، فرهنگی ورزشی  این مجموعه در مساجد و مرکز فرهنگی رسالت استقبال کردند.  
 فاضل در ادامه افزود: منطقه همت آباد به دلیل وجود جاده بزرگ تقریبا به دو بخش تقسیم شده است و مرکز رسالت عمدتا مخاطبینی از بخش نزدیک به خود را جذب می‌کرد و مردم آن سوی جاده کمتر به سراغ مرکز ما  می‌آمدند این شد که ما سعی کردیم با تعامل با مدارس بخشی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی‌مان را در مدارس برگزار کنیم که از هر دو سوی جاده مخاطبان را جلب و جذب کرده باشیم. خوشبختانه این راهکار نتیجه مثبت داشت و  دربیش از 16 مدرسه ای که هریک  بین 300 تا 400 دانش آموز داشتند؛ طرح‌های مختلفی به منظور فرهنگ سازی و همچنین ارائه آموزش‌هایی مرتبط با  پیشگیری از اعتیاد  به اجرا درآمد.
 وی یادآور شد:مهمترین معضل این منطقه اعتیاد کودکان با سنین پایین و عدم آگاهی خانواده‌ها، عدم رعایت بهداشت، تغذیه ناکافی و ناسالم و بیماری است. ما سعی کردیم در طرح‌های آموزشی مرکز فرهنگی رسالت به مباحث همسرداری، تربیت فرزندان، عفاف وحجاب، رعایت نکات تغذیه‌ای و بهداشتی بپردازیم و از این جهت از حضور بهترین اساتید به ویژه در موضوع بهداشت رسانه استفاده کردیم در این موضوع 190 همایش آموزشی داشتیم که با استقبال زیاد مردم منطقه روبرو شد.   
فاضل افزود:  با وجوداینکه متراژ اغلب منازل این منطقه بین 40 تا 50 متر است  و در شرایط نابسامانی به سر می‌برنند، بر بام  بیش از 70 درصد منازل مسکونی آنتن ماهواره نصب است و این نشان می‌دهد که در تامین خوراک فرهنگی مردم این مناطق سهل‌انگاری و غفلت فراوان شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون 10 هزار و 697 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند؛ گفت: با توجه به اینکه زنان، الگوی خانواده‌ها هستند؛ چهار جشن بزرگ ، 18 جنگ ورزشی ویژه خانم‌ها  برای ایجاد فضای نشاط و شادی برگزار شد و پس از ارسال دعوت‌نامه برای مدارس جشن برگزار کردیم و در اختتامیه نیز برگزیدگان هر طرح معرفی شدند و از 25 نفری که در کارگاه‌های بیشتری شرکت داشتند تقدیر شد.
مدیر مرکز فرهنگی رسالت مشهد گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها بانک اطلاعاتی این منطقه را تقویت کرده و منجر به شناسایی دانش آموزان نخبه در مدارس در بخش‌های مختلف شده است که این دانش‌آموزان از طریق طرح‌های مختلف مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند.  
وی اضافه کرد: نخبه‌های این منطقه نیازمند حمایت جدی هستند حمایتی که در نهایت منجر به رشد و پیشرفت حاشیه شهر شده و  به طور قطع از مشکلات و معضلات آن‌ها می کاهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار