معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که شرایط ترویج فرهنگ رضوی را در سراسر استانهای ایران و حتی خارج از کشور مشاهده می کنیم، باید فرهنگ رضوی را نیز در رفتار و گفتار مردم مشهد مشاهده کنیم.
کد خبر: ۳۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 27 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر کاراندیش مروستی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) که در سالن همایش های مرکز پژوهش‌های آستانقدس رضوی برگزارشد، گفت: اساس کار بنیاد بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) تولید محتوای غنی و جذاب برای مخاطبین با سلایق و سنین مختلف و بهره گیری از ابزار هنری و فناوری روز است.
 
 فرهنگ رضوی را از روی بنرها به رفتار و گفتار مردم مشهد بیاوریم / آیین تودیع و تکریم مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد


وی با اشاره به رویداد مشهد 2017  افزود: همچنین تلاش شده مشهد محوریت خود در برنامه های جشنواره امام رضا (ع) را حفظ کند و بیشتر برنامه ها در این شهر برگزار شود تا فضای این شهر بیشتر به عطر رضوی معطر شود و زائران فقط فرهنگ رضوی را در قالب بنرنوشته‌ها و همایش‌ها احساس نکنند بلکه این فرهنگ در رفتار و گفتار مردم شهر نیز مشاهده شود.
 
کاراندیش گفت: یکی از بحث های اصلی که اساس کار بنیاد امام رضا (ع) بود، معطوف به این شد که فعالیت های جشنواره امام رضا (ع) جنبه مردمی پیدا کرده و از جنبه دولتی آن کاسته شود تا مردم در داخل و خارج از کشور با سیره و فرهنگ رضوی(ع) آشنا شوند.
 
وی درباره آیین تکریم(تودیع) و معارفه مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: در جلسه شورای سیاستگذاری درحضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بازنشسته شدن مدیربنیاد بین المللی امام رضا(ع) را مطرح کردیم و دراین مدت از راههای مختلف دنبال روزنه ای بودیم تا آقای سید جواد جعفری، مدیر بنیاد امام رضا(ع) با وجود بازنشستگی همچنان در بنیاد مشغول به کار باشند، و در همین زمینه با دستگاههای وزارتی از جمله کانون بازنشستگان و وزارت برنامه بودجه هم رایزنی هایی کردیم، اما نتوانستیم روزنه ای پیدا کنیم.

 وی  با بیان اینکه ملزم به اجرای قانون هستیم، افزود: مدیربنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) بازنشست شدند و در واقع علت این جابجایی همین بود ، با وجود بازنشستگی ارتباطشان با بنیاد قطع نخواهد شد و درکنار مدیرجدید بنیاد  به پیشبرد اهداف کمک خواهند کرد.
 امین عارف نیا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزراتی وزارت ارشاد، اکبر شیخ را  به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد امام رضا (ع) معرفی  کرد و گفت: مدیری سخت کوش و اهل تحول و برنامه ریزی است که در 2 سال اخیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق را به موسسه ای توانمند تبدیل کرده است.

 وی اظهار کرد: انتظار داریم در حوزه مسئولیت جدید خود در بنیاد امام رضا (ع) شاهد تحولی شگرف در ارائه خدمات این مجموعه فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی موثر و فاخر با محوریت فرهنگ رضوی و برگزاری برنامه هایی با محوریت حضرت امام رضا (ع) باشیم.
 
 محمد حسن واحدی ، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم افزود: امروز چشم انداز مقوله فرهنگ ناب رضوی، زیارت عارفانه، آسان، ارزان، باکیفیت و با ماندگاری زائر و تکریم وی می باشد که باید برای تحقق این اهداف به ویژه ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم برنامه ریزی کرد.
 
وی اظهار کرد: اثرگذاری مقوله زیارت و فرهنگ رضوی در زندگی مردم برنامه کلانی را در ابعاد مختلف راهبردها، برنامه ها و اقدامات اجرایی می طلبد و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) سالهاست که انجام این رسالت را بر عهده دارد. 
 
در پایان مراسم، مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره برای پیشرفت برنامه ها طی سالهای آتی ، دست کمک طلبید و گفت: از توان همه شما برای  ترویج و تبیین فرهنگ رضوی استقبال می کنم  تا فکر و اندیشه شما به ما منتقل شود تا ترویج فرهنگ رضوی، جاری و ساری باشد.
 
 فرهنگ رضوی را از روی بنرها به رفتار و گفتار مردم مشهد بیاوریم / آیین تودیع و تکریم مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد
 
سپس سید جواد جعفری مدیرسابق بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، در متن ادبی شیوا مراتب قدردانی از همه مدیران و همکاران در حوزه های مختلف برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را در حوزه های ستادی و مرکز و تولیت های آستانقدس رضوی و شاهچراغ و حرم حضرت معصومه(س) و استانداران را به جای آورد  و در پایان مراسم تودیع و معارفه با اهدای هدایا و حضور مهمانان از سایر استانهای کشور برگزارشد.
 
این گزارش حاکی است،اکبر شیخ که از امروز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 4 سال به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، سکان این بنیاد و جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را از سید جواد جعفری تحویل گرفت، متولد خردادماه ۱۳۵۰ در شهر گرگان و کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی و دانشجوی دکترای این رشته است.
 
در کارنامه مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ۲۵ سال سابقه کار اجرایی، آموزشی، فرهنگی و مدیریتی به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به ریاست مرکز تربیت‌ معلم چابهار، معاونت دانشگاه شهید مطهری سیستان و بلوچستان و ریاست مدارس و معارف شهید مطهری این استان اشاره کرد.
 
شیخ همچنین مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان سیستان و بلوچستان را در کارنامه دارد. آخرین سمت او مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور (خراسان شمالی، جنوبی و رضوی) است.
 
فرهنگ رضوی را از روی بنرها به رفتار و گفتار مردم مشهد بیاوریم / آیین تودیع و تکریم مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد 
 
وی از این پس  به مدت 4 سال مدیرعاملی بنیاد، دبیری جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را نیز بر عهده خواهد داشت.
 
در مراسم امروز حضور حجت الاسلام محتشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،دکتر مجتبوی رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی،حجت الاسلام محمود ملکوتی تبار از سازمان فرهنگ و  ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی آستانقدس رضوی، حسن شجاعی، مدیرمسئول روزنامه خراسان به چشم می خورد و از شهرداری مشهد، هیچ نماینده ای در مراسم حضور نداشت.
 
شایان ذکرست، در این مراسم دکترمحمود واعظی، دبیرکمیته علمی و امور بین الملل جشنواره امام رضا(ع) و دکتر مصطفی فقیه اسفندیاری، رییس هیات علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)  و سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرشید فلاح مدیرکل حوزه و مشاور استان نیز سخنانی درباره سید جواد جعفری و ذکر فضایل مدیربنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار داشتند.
 
در قسمتی از این آیین تکریم و معارفه که از ساعت 10 صبح شروع شده بود و با فاصله بین نماز ظهر و عصر، برنامه ها در دو بخش اجرا شد، پس از پذیرایی، بن غذای مهمانسرای حرم رضوی نیز بین حاضران توزیع شد  تا شرکت کنندگان این مراسم که بسیاری از آنها غیرمشهدی بودند مهمان سفره کرامت امام رضا(ع) باشند.
 
یادآوری می شود؛ فعالیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در سال ۱۳۸۲ و با برنامه‌هایی در ۸ عنوان با رویکرد ملی و مبتنی بر آموزه‌های رضوی از طریق قالب‌های فرهنگی و هنری آغاز شد و طی ۱۴ دوره هر ساله بر گستره جغرافیایی و تنوع برنامه‌های آن افزوده شد،به‌گونه‌ای که در حال حاضر علاوه بر سراسر میهن اسلامی، در ۷۷ کشور و ۲۴۰ عنوان برنامه به ترویج فرهنگ رضوی پرداخته می‌شود. حامی اصلی این حرکت بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ۳۶۰ نهاد و سازمان دیگر نیز در این امر خطیر مشارکت دارند.
گزارش و عکس : شبنم مقدم / تابناک خراسان رضوی
 
فرهنگ رضوی را از روی بنرها به رفتار و گفتار مردم مشهد بیاوریم / آیین تودیع و تکریم مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار